Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har ett nytt/till problem nu...får inget ljud ur CD architect längre,Cubase funkar men inte brännarprogrammet,fram tills för några dagar sedan innan tweaken som gick åt skogen så att jag fick ominstallera xp så funkade det...ringt support igen-han kan inte hjäpa mig...i kontrollpanelen går det inte att få fram allt som man skall,hittar dock delta 1010 och det står att enheten fungerar-jag har ominstallerat cd arch på inrådan-funkar inte,det här måste ha med windows inställnigar etc att göra,tycker allt borde blivit nollat vid ominstallation av xp men när man kör msconfig för att se vilka program som körs så står det att windows ljud är stoppad tex...(cd arch. har/hittar inga asio rutiner utan går på något annat efter koll i preferences,har ju funkat hittills)

jag blir snart intagen pga denna förbannade dator!!!

Redigerat av Florian le Sage
Annons
Postat
(cd arch. har/hittar inga asio rutiner utan går på något annat efter koll i preferences,har ju funkat hittills)

CD Architect går väl på DirectSound? (DirectX)

Jag har inte programmet, men jag misstänker att dess Preferences-fönster har många likheter med Sony Vegas. 😆

Där måste du kunna välja drivrutin. Jag tror inte att den går på Windows egna ljudkortsval och inställningar.

Postat
Det enda som kommer upp i preferences är : Microsoft soundmapper ?!?

går inte att få fram ngt annat i dropdownmneyn vilket oroar mig...

Om det enda som kommer upp är Microsoft Soundmapper så är det något som är vajsing.

Jag skulle ha gjort så här:

1) Prova att inaktivera och aktivera ljudkortet.

2) Installera om drivrutinerna för kortet.

3) Jag skulle i nödfall tagit ur ljudkortet fysiskt och sätta in det igen.

Funkar alla andra program som genererar ljud?

Postat

Lustigt Andy,jag gjorde allt detta medans du skrev inlägget-som en idiot/säkerhets åtgärd och NU FUNKAR DET skööönt,tack för tipset ändå-nu är det bara resten kvar= diskmätaren som freakar ni vet... 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.