J.Westling Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 Axon Ax-100 mkII från terratec är den enda guitar to midi som funkar klockrent... kolla videos på terratecs hemsida ... kostar lite dock. typ 7500 med midi micken....
kurt_ko-ben Postat 21 mars 2006 Trådstartare Postat 21 mars 2006 jag har prövat båda alternativ... men som det ser ut nu så blir det endå alla instrument på samma spår.. fast om jag väljer att spela in i stereoformat, så spelas ex basen in på den översta och gitarren på den understa men endå i samma spår..förstår ni?
Claes Holmerup Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 (redigerat) Du måste ju aktivera flera spår för inspelning och ställa in vilken ingång varje spår ska hämta signalen från. Har du aktiverat alla in- och utgångar i VST-connections, som jag (och säkert fler) har frågat om tidigare...? Annars har du fortfarande bara en stereobus i Cubase - och det kommer inte att hända så mycket mer... Du borde nog sätta dig i lugn och ro - och läsa "Getting started"-manualen. Det underlättar enormt mycket, eftersom du då kommer att förstå vad du ska göra, i stället för att fråga vilt på ett sätt där folk inte förstår vad du menar. Manualen gör att du kommer en bra bit på vägen - och när du kan det som är mest grundläggande, är det mycket lättare för dig att ställa relevanta frågor - så att du snabbare lättare kan få svar på precis det du behöver hjälp med... Redigerat 21 mars 2006 av Claes
kurt_ko-ben Postat 21 mars 2006 Trådstartare Postat 21 mars 2006 okej..mm..i manualens exempel har dom kopplat osm såhär, inputs 1,2,3,4--->audiocard outputs 1,2,3,4..men jag har ju bara 2 output på mitt ljuskort som jag måste låta gå till högtalarna? sen har dom kopplat bus 1,2,3,4-->audio card inputs..jag har inte en enda jävla bus på mitt mixerbord va jag vet..där är main out, monitor, send fx, return aux, line in på kanal 9/10 ichg 11/12 och inserts på övriga kanaler... lixom totalt omöjligt att koppla som dom gjort i på beskrivning i manualen..jag har kopllat såhär.. main out från mixer-->line in 3/4 cp/tape input från mixer-->output i ljudkortet cp/tape output från mixer-->min amplifier.. så svårt ska det ju inte va..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.