Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har ett problem med Trilogy. Om jag till exempel matar in två takter med 1/16-noter på varje 1/4 så är det som om Trilogy inte får release note-kommandot via midi och därmed hänger sig tonen tills nästa not. Detta verkar bara hända när man använder sig av vissa ljud och bara när man använder korta noter, till exempel 1/16 och 1/8.

Ibland är det varje not som hänger sig, men ibland fungerar vissa toner. Ibland hänger sig noterna i varannan takt.

Det här är riktigt störande och jag fattar inte vad det beror på.

Redigerat av AndyPandy
Annons
Postat (redigerat)

Jag hade samma problem, fattade inte heller vad det berodde på. Provade dock att korta tonerna så att 1/16 delstonerna blev hälften så långa dvs 1/32. Detta funkade tidvis men det blev bara staccatobas av hela skiten så det var inte så kul att lyssna på. 🙁

Ska nämnas att jag under samma period även hade problem med flera av mina andra pluggar så mina felsökningstankar gick till ljudkortet, som vid tillfället var Turtle Beach Santa Cruz. 😱 Numera har jag ett Delta 1010. 😲 Jag provade i alla fall till slut att installera om programmet och sen dess har det funkat felfritt. 🙂

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Postat

Då provar jag att installera om! Tack för hjälpen!

Postat

Nu har jag provat att installera om, och problemet finns kvar! 😄

Postat

Märkligt nog försvann problemet efter att jag sänkte latencyn.

Och folk frågar mig varför jag inte vill jobba med datorer.

Postat
Märkligt nog försvann problemet efter att jag sänkte latencyn.

Och folk frågar mig varför jag inte vill jobba med datorer.

😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.