Jump to content
Annons

Stranger - Going home (from Dreamhack)


Jaowell  

6 röster

  1. 1. Jaowell

    • Love it!
      0
    • Mmmm!
      1
    • Helt ok...
      3
    • Njae...
      1
    • Värdelös!
      0


Recommended Posts

Ok, som följer:

  • Låtnamn: Going home (from Dreamhack)
  • Artist/Grupp: Jag (Stranger)
  • Genre: Lugn pop ballad?
  • Låtlängd: 2:50
  • Kompositör/Producent: Jag
  • Inspelningsår: Hösten 2002
  • Format: mp3
  • Storlek: 3,25 MB

Låtlänk: Från www.scene.org

Bara tänkte lägga upp en låt. Följande kan vara bra att ha i bakhuvét:

Stranger? Det är vad jag kallat mig sen 12 år tillbaka vad det gäller datorfronten. Höll även på mycket med tracker programmen på amigan och sedan Fasttracker på PC.

Låten:

Trummor är keyboard trummor. Jag är värdelös på att programmera dom bra, även om jag övar för jämnan med DFH numer. Jag är keyboardist, och har lärt mig lite gitarr dom senaste 2-3 åren. Gitarrspelandet och ljudet hade låtit bättre idag, därmed inte sagt att jag inte vill ha kritik. Är ju alltid på jakt efter det ultimata ljudet =) Sången har jag lagt här hemma, med massa effekt på. Allt annat är keyboarden, också spelad "live" av mig.

Bandet: Spelar inte sådan här musik, utan pop/rock till hårdrock beroende på under vilket namn vi spelar =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har ni problem med länken, så prova den här. Då får ni själva välja vilken låt ni vill lyssna på. Det är låt nummer ett (var första bidraget som lämnades in).

Annars så ska det fungera att högerklicka och välja spara som på länken ovan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte först..aallrajt..Jonte bara skojade när han skrev att han inte gillar electronica :rolleyes: trodde nämligen att det skulle smattra igång en fet kick efter stråk-pad-introt... :rolleyes:

Med lite mer EQ tweaks skulle det här kunna bli skönt..

prova att skära lite försiktigt mellan 200 - 400 hz, det är oftast där alla bumliga basfrekvenser samlas när det är många basiga ljud som spelar

Sången skulle kanske må bra av ett längre predelay om du ska ha ett så stort reverbrum på den... den låter lite begravd "inne i" låten.. kanske skära lite botten också..

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Rösten låter lite grötig och dränkt, men jag hade gärna haft mer sång. Den låter så skönt till stråkarna i början, bra röst. I övrigt känns låten ganska enformig på något vis. Ett stick som bryter av skulle kanske inte skada, eller ännu bättre mer sång! :rolleyes:

Låter bra i övrigt tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Dom här trummorna låter jättebra. Dom kan du väl inte varamissnöjd med? Mer sång, kanske en vers till och ett brake hade höjt det hela ett bra stycke. 😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Missnöjd och missnöjd =) Var nog inte så tydlig bara. Jag tryckte start på keyboarden, sen tryckte på fill in på keyboarden och räknade takter för att byta vid rätt tillfälle 😏

Jag har inte programmerat dom själv med andra ord, utan snodde dom färdiga kompen från keyboarden 😎

För den gör det så mycket bättre än jag hehe..

Kanske skulle se om man kan ta med den i bandet, men då kommer det garanterat bli distade gitarrer åtminstone halva låten om jag känner killarna rätt. Så det blir ju ett nytt arrangemang i så fall =) Och mer sång. Återstår att se, många bollar i luften blir det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...