Jump to content
Annons

Yellow - Good times & All night long


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Good times

* ARTIST/GRUPP: Yellow

* GENRE: ?

* LÅTLÄNGD: 5:47

* KOMPOSITÖR: Andreas E

* PRODUCENT: Andreas E

* EV. MEDVERKANDE: Inga

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5.3mb

* STATUS: Färdig Demo

* LÅTLÄNK: Bifogar låt

Då var det dags för lite.. hmm jadu jag vet inte riktigt va det är för stil om jag ska vara ärlig.. Easy Listening eller Jazz? Avgär själv 😉

Som dom flesta av er vet så håller jag egentligen på med Trance! Har börjat mer å mer och leka med denna typa av stil! Tycker det är skit kul 😉

Skulle gärna uppskatta lite feedback!

Ge mig kritik! Bra som dålig - I need them both!

😛

Yellow___Good_times.mp3

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

* LÅTNAMN: All night long

* ARTIST/GRUPP: Yellow

* GENRE: ?

* LÅTLÄNGD: 4.41

* KOMPOSITÖR: Andreas E

* PRODUCENT: Andreas E

* EV. MEDVERKANDE: Inga

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.29mb

* STATUS: Färdig Demo

* LÅTLÄNK: Bifogar låt

Yellow___All_night_long.mp3

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte tillräckligt lättsmält för att vara "Easy listening" och inte mycket till Jazz heller va? (iofs har jag ingen aning om vad "Electrojazz" är... 😏 )

Visst skulle det här kunna funka som porrfilmsmusik? Sån där Andrew Blake-snygg p-rulle typ?

Rätt ball, och bra gjort, även om det inte är min påse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Good times ger en skön havskänsla. Kan känna/se ett skepp, en kajak, en mindre gummibåt eller kanske segelbåt forsa fram i lite lätt upproriskt vatten. Kan det vara runt Grönland?

Låten har en positiv stämning över sig och är rolig att lyssna på. Gillar blandningen av ljud och delar som vävs samman, stannar upp och tar fart igen. Liten tvekan inför den drastiska tempohöjningen i slutet även om den landar bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

(1)

Skönt skönt. Låter lite överkomprimerat ibland. Och pianot låter midi! 😆

Annars är låten sjyyst! skön känsla. LÅter som bakgrundsmusik till nånting. Men nånting häftigt iaf 😆

skööööön

(2)

Melodin i början är vääldigt "stock" känns som att man hört den lite överallt. (alltså pad melodin som är med i introt)

Trummorna är rätt sköna. saknar dock kicken. den skulle behöva boostas.

Återigen sama med pianot.

Innan fillet i breaken slutar otight på någe vis! se över se över 😆

(1-2)

Sköna låtar. tycker dock de är lite för lite, ehm, man ger inte så mkt uppmärksamhet till dem. De funkar bra som skön bakgrundsmusik. men ingte själva.. 😏

jaja 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Först och främst är det riktigt bra proddat.

Själva innehållet är dock lite för ointressant. Föreställer mig detta som bakgrundsmusik i TV4:s "När & Fjärran" eller liknande.

Stilen är det inget fel på, Du behöver bara lite starkare melodier 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar på ettan. Tycker det osar jazz. Bra. I brist på "sång" saknar jag ett leadinstrument som tar kommandot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Easy Listening eller Jazz? I mina öron har låten lika mycket gemensamt med det som med jojk, ska eller dansbandsmusik. Men det gör inget det fastnar inte utan är lite hiss-musik över det. Men arty muzak är inte fel, så är det så ni vill ha det så kör.

Men ni ska nog byta namn för Yellow är intecknat av två gossar från Schweiz som sedan 80 talet gör just arty elektronisk musik, och det är ju synd att de ska få cred cred för det ni gör. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tack alla för era kommentarer!

Uppskattas mycket!

Jag vet inte riktigt va det är för musik stil så jag satte jazz eller easy listening 🙂

Nån som vet va det är för stil egentligen?

Så det finns redan en grupp som heter Yellow? Jaha det var la typiskt 🙁

Nånting som ni tycker mindre om i låtarna?

Jag vill bara ha ett par lugna låtar, sköna att slappna av till. lugnt att lyssna på..

Kanske är just bakrundsmusik? Eller porrfilmsmusik

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ni ska nog byta namn för Yellow är intecknat av två gossar från Schweiz som sedan 80 talet gör just arty elektronisk musik, och det är ju synd att de ska få cred cred för det  ni gör. 😮

Du tänker nog på Yello (utan w)

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med att det inte är så mycket jazz över dessa. Sköna ljudbilder som passar som bakgrund till något, men utan detta något blir det lite ointressant. Bra proddat annars. Det jag inte gillar är tempoökningen på första låten. På andra låten reagerade jag lite på den dubblerade kicken, tror inte jag gillar den, och vissa av lead pianots "blå toner" låter fel i mina öron.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tänker nog på Yello (utan w)

Helt rätt.. klart jag gör det 😠

Men å andra sidan så är förväxlingsrisken inte obefintlig. Att kalla sig Deep Purpel och lira hårdrock eller Beatels och lira pop vore nog inte så lyckat. 😄

Och å tredje sidan så finns ett t Yellow på all-music com. Men det är rockband.

chek out http://www.yello.ch/

Redigerat av Marrexxx
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...