Jump to content
Annons

On our own


Stampe76 (oregistrerad)

Recommended Posts

Stampe76 (oregistrerad)

# LÅTNAMN:On our own

# ARTIST/GRUPP:Stampe

# GENRE:Rock/Pop

# LÅTLÄNGD:4,36

# KOMPOSITÖR:Stampe

# PRODUCENT:Stampe

# EV. MEDVERKANDE:

# INSPELNINGSÅR:2006

# FORMAT: MP3

# STORLEK:3,3 megabyte

# STATUS: Skiss ej färdig

Undrar vad som tycks om mitt första bidrag till detta underbara forum..

Inte helt färdig men jobbar på det, kom gärna med tips..😛

On_our_own._01.mp3

Redigerat av Stampe76
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
starboy (oregistrerad)

- Mår ganska dåligt av det faktum att basen och gitarren inte är samstämda (kanske är det bara basen som inte är stämd?)

- Gitarrdubbningarna är inte så tajta.

- Bas och gitarr synkar inte i tempo hela vägen

- Låten känns så där lagom plankad, en blandning av Savage Garden och Jan Johansens "Till sista andetaget"

- Saknar trummor/percussion

- Kunde varit något roligare ljud på guran (lite till eq, kanske?)

+ Hyfsad låt ändå

+ OK sånginsats, schyssta stämmor

+ Rätt nice ljud på sången

= Jobba lite till så kan detta bli bra.

/mina 50 öre, cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Stampe76 (oregistrerad)

Jag tackar för kritiken och kan bara säga som så att basen har jag pillat med och får det inte till att stämma (gammal bas). Gitarrerna vet jag att dom inte synkar hundra och ska lägga om det nu i dagarna. Ska lyssna på "sista andetaget" innan jag kan uttala mig om det. Trummor tror jag inte jag vill ha i låten men vem vet det kanske kommer, som sagt låten är inte färdig och allt är gjort på en dålig eftermiddag. Åter kommer med en uppdatering senare..

Kul att någon tycker till om den i alla fall:).

Link to comment
Dela på andra sajter

lät ganska bra, inte nåt som jag tycker om precis. inte min musiksmak. men gör en egen melodi istället. kanske inte så roligt att låta som jan johanssen. och gitarrerna är ju som sagt väldigt osynkade, otroligt irriterande.

men lägg ner tid på låten så kan det bli bra. varför inte ett piano också, låter som att det ska komma ändå. gör allting klassikt istället när det redan är på god väg...

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Det blir bra det här kanske sänka en ton också det blir lite högt ibland i nuläget eller är det nån slags autotuner som lägger stämma? En sån låt kan faktiskt funka helt OK med bara gitarr men då måste den bli ganska mycket bättre soundmässigt. Helt ok låt i mina öron.

Lycka till

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön melodi om än kanske klassisk... Sången är också bra och utan den hade jag nog inte fortsatt att lyssna pga ostämdheten, fixa för bövelen 😄 . Kan bli alldeles ypperligt resultat då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg låt.. vacker melodi. MEN...

Någon sa att det olyckliga med att uttrycka sig på ett främmande språk är man då är man utlämnad till att tänka det man kan säga, i stället för att säga det man tänker.

Och även även om låt och mellodi är snygga är texen väldigt mycket floskler som inbördes blir rätt ologiska och banala.

För varför är tillexempel textens "du" sorgen för att persoen tror han/hon ska klara sig själv. och vem är det som ska hjälpa berättar jaget att stanna, var och varför är det så viktigt?

Kanske är det så du vill ha det. Men mitt förslag är att du översätter texten till svenska.och fundera över vad orden och meningarna verkligen betyder. Och jag tror du skulle vinna på att skriva på svenska

Vad gäller arret: vill du inte ha trummor, strunta i det, men kanske en tamburin eller nåt på refrängen i alla fall skulle skapa lite beat, och jag skulle gärna höra ett instrumen som spelade mellodi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stampe76 (oregistrerad)

Jag tackar för alla svar jag har fått och har nu ändrat lite i låten....

Hoppas detta låter lite bättre, den är inte på långa vägar färdig men har ändrat uppbyggnad och instumenten stämmer nu 😕..

Håll till godo..

On_our_own._04.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...