annelundstudio Postat 15 mars 2006 Postat 15 mars 2006 Hej hade en frĂ„ga hĂ€r till FL hur fĂ„r man reverb vox? đ Ă€r det ett plugin program eller vad Ă€r det? det blir i alla fall ganska skön effect nĂ€r man sjunger. det brukar anvĂ€ndas i TrancelĂ„tar finns det nĂ„gon hĂ€r inne som vet vad jag pratar om? đđ
Light Head Postat 15 mars 2006 Postat 15 mars 2006 Inte en susning om vad du Àr ute efter... "reverb vox"? Men Ä andra sidan sÄ vet du nog inte hur "trake-systemet" funkar?! Förklara gÀrna lite mer, jag försöker hjÀlpa till om jag kan!!
Piccazzo Postat 15 mars 2006 Postat 15 mars 2006 hur fÄr man reverb vox? Man lÀgger reverb pÄ sÄngen.
annelundstudio Postat 15 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 15 mars 2006 Jag förklara mig lite dumt oxĂ„ jo vad jag Ă€r ute efter Ă€r en vst eller om det finns nĂ„gra instĂ€llningar att göra med Fl.I FL6 finns det en demo lĂ„t som startar upp nĂ€r du öppnat programet för första gĂ„ngen.eller sĂ„ kan man gĂ„ till file,open,project och lĂ„ten heter newstuff. dĂ€r Ă€r det en kille som sjunger .och pĂ„ wavslingan stĂ„r det" verse vox vocode" men vet inte om det har nĂ„got med detta att göra?Om nĂ„gon har hört Daddy Dj hur dom har gjort om hans röst. det Ă€r lite svĂ„rt att beskriva oxa đ
Piccazzo Postat 15 mars 2006 Postat 15 mars 2006 Vocoder kallas effekten och finns i FL Studio egna utbud av effekter. Manual hur man anvÀnder vocodern finns i hjÀlpfilen till FLS
annelundstudio Postat 15 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 15 mars 2006 đ men det verkar svĂ„rt att fĂ„ till
hakse Postat 15 mars 2006 Postat 15 mars 2006 đł men det verkar svĂ„rt att fĂ„ till HĂ€r (http://www.spacesynth.net/Article/Tutorial3-VocoderHeaven) hittar du en beskrivning pĂ„ hur du arbetar med en vocoder. Principen Ă€r densamma med den vocoderplugg som finns i FLStudio. SĂ„ ... det Ă€r inte sĂ„ svĂ„rt som du kanske tror đ .
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.