Jump to content
Annons

Pink Empire! ^^


ja/nej?  

23 röster

  1. 1. ja/nej?

    • Ja!
      12
    • Nej!
      5


Recommended Posts

jadu, satt och filade som 17! 😉

LÅTNAMN: Here to stay

ARTIST/GRUPP: Jag

GENRE: Metal

LÅTLÄNGD: 4.41 min

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: Jag

EV. MEDVERKANDE: Bara Jag

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.399 Mb

STATUS: Skiss, eller vad tycker ni?

LÅTLÄNK:Here to Stay

Tyck Till! 😆

tacksam för svar! 😉

//Eken

Redigerat av mars_volta
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Shoo Jag har lite att klaga på och lite att berömma för...

Mycket bra gittar spel men din trumm programering saknar lite diskant i snaren och cymbalerna. annars bra.

ehh.. hmm,, funderade på det om man verkligen ska göra det.. 😱

tack! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt. Basen är väldigt lam och spelas stelt enligt min smak, den akustiska gitarren som kommer in runt 2,38 (första gången) låter inget vidare. Är det pga uppmickning eller är det en ukulele 😱 Här krävs en hel del EQ'ning om det går att rädda ljudet.

Annars bra jobbat 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Tycker det låter bra. Men utan sång är det svårt att tänka sig ett slutresultat.

okej, tack Bearhugger =) , vet inte riktigt var sång skulle passa i sånna fall faktiskt 😆🙂😱🙂🙂

//Eken

Redigerat av mars_volta
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt. Basen är väldigt lam och spelas stelt enligt min smak, den akustiska gitarren som kommer in runt 2,38 (första gången) låter inget vidare. Är det pga uppmickning eller är det en ukulele 😱 Här krävs en hel del EQ'ning om det går att rädda ljudet.

Annars bra jobbat 🙂

okej,, equ:a mer alltså, okej Tack..... 😆

//Eken

Link to comment
Dela på andra sajter

Coola idéer. 😱

Saknar dock ett återkommande tema i låten. Nu spelar leadgitarren mest solo genom hela låten. Ljudbilden känns lite instängd och burkig men jag tror främst det beror på gitarrljudet som sväljer för mkt av de andra instrumentens frekvenser.

De akustiska gitarrerna låter lite torra och lite väl basiga. Skulle önska lite reverb på dem.

Bra idéer som sagt men ljudbilden behöver finslipas lite. 😆

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Coola idéer. 😄

Saknar dock ett återkommande tema i låten. Nu spelar leadgitarren mest solo genom hela låten. Ljudbilden känns lite instängd och burkig men jag tror främst det beror på gitarrljudet som sväljer för mkt av de andra instrumentens frekvenser.

De akustiska gitarrerna låter lite torra och lite väl basiga. Skulle önska lite reverb på dem.

Bra idéer som sagt men ljudbilden behöver finslipas lite. 🙂

Mvh / djonas

okej, tack djonas, du. tror du att det är lite för många delar i låten? , så det blir typ nya hela tiden?

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Main riffet diggas av mig! Nice!

Basen känns kanske lite för tam och statisk dock.

Tycker kanske att det är lite för mycket malande på lead gitarren. I såna hära låtar är det ju as skönt när man softar ner lite en stund för att sen dra igång stora maskineriet igen. Dock hör jag att det är en talangfull gitarrist!

Akustiska gitarren som kommer in 02.38 känns inte helt rätt i mixen. Låter lite för tunn och burkig, fast det är en snygg grej som kommer bli bra om ljudet skrivas till bättre.

Overall, ok men jag har en känsla av att du kan få till det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)
Riktigt bra, Eken! Jag har väldigt svårt att se en 14-åring framför mig spela detta så bra!

Fyfan siket ÖS!! 😕

14 bast??? Jösses amalia....vad du än gör Mars Volta sluta inte med musiken, grym talang!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mesta har väll sagts, så jag har inte mycket att komma med 🙂

Fila på basen, jobba på mixningen låter lite burkigt och akustiska guran passar inte riktigt in.

Men annars rätt så bra.

Du är en talangfull kille 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Det mesta har väll sagts, så jag har inte mycket att komma med 😉

Fila på basen, jobba på mixningen låter lite burkigt och akustiska guran passar inte riktigt in.

Men annars rätt så bra.

Du är en talangfull kille 🙂

Tackar C_Sledge , okej, japp, sitter och anteckar här nu 🙂😉🙂

Redigerat av mars_volta
Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu..

Ännu en bra låt!

Jag måste säga att jag gillar verkligen dina riff och markeringar, det är helt klart det jag tycker du är bäst på.

Sen när det kommer till solodelarna tycker jag det inte att ljudet riktigt är som man vill att det ska vara 😄 (iaf jag) och att det låter lite random i solandet. Du skulle kunna prova att spela mer med melodier osv som dom nämnde ovan. 😆

Bra låt. Keep it up! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu..

Ännu en bra låt!

Jag måste säga att jag gillar verkligen dina riff och markeringar, det är helt klart det jag tycker du är bäst på.

Sen när det kommer till solodelarna tycker jag det inte att ljudet riktigt är som man vill att det ska vara 😄 (iaf jag) och att det låter lite random i solandet. Du skulle kunna prova att spela mer med melodier osv som dom nämnde ovan. 😆

Bra låt. Keep it up! 😎

mm, funderade oxå på just mer melodier 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

lägga t.ex nåt piano, samtidigt som fioler, och typ en gitarr, den sortens melodi skulle jag kunna tänka mig, spela lugnt.. är jag ute och cyklar?

istället för att sitta här och brainstorma med ideér... Testa istället vetja! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

lägga t.ex nåt piano, samtidigt som fioler, och typ en gitarr, den sortens melodi skulle jag kunna tänka mig, spela lugnt..  är jag ute och cyklar?

istället för att sitta här och brainstorma med ideér... Testa istället vetja! 😉

jojo, men jag funderade lite på bara vad ni menade med "melodier", men jag tror ja haja nu 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...