Jump to content
Annons

Recommended Posts

Lundsson (oregistrerad)
Postat

Jag har ett problem med mitt cubase SX 3. När jag startar programmet så kommer windows felmeddelande (Cubasesx3.exe har stött på ett problem och måste avslutas) varje gång den kommer till "initializing: MIDI". Hur gör jag för att få bukt med detta problemet? Ringer jag och vill ha hjälp säger dom att jag måste kontakta min återförsäljare men dom vet inte var felet ligger då programmet funkar korrekt i andra datorer.

Behöver verkligen hjälp!

//Lundsson

Annons
Postat

MI-7 brukar vara väldigt hjälpsamma annars - om man har registrerat sitt exemplar av Cubase hos dem... Är det dit du har ringt?

Har det fungerat tidigare, eller är det nyinstallerat?

Om det har fungerat: Har du nyligen gjort några förändringar? Kanske installerat någon ny plugin eller VSTi?

Vad är det för dator?

Det kanske kan bero på maskinens hårdvara? Har du installerat moderkortets chipset-drivers?

Finns det okända enheter eller IRQ-konflikter om du tittar i Enhetshanteraren?

legion (oregistrerad)
Postat

Jag förutsätter att du har en legitim version och inte en nerladdad "test". Prova med att byta namn på plugin foldern, så att cubase startar utan plugins. Om programmet startar då vet du att det är en pluin som spökar. Svårt att hjälpa till med så lite information. Har programmet startat innan? Hittar den USB porten och dongeln? Har du laddat ner licensen till dongeln (står i kartongen hur du ska göra).

Lundsson (oregistrerad)
Postat

Japp, jag har en legitim version.

Programmet startade på min gamla dator utan problem, men på den nya funkar det inte alls. Det enda jag har installerat på datorn är Windows och Cubase i stort sett + en del drivrutiner till ljudkort och dylikt. Inga plugins eller VSTi är installerat än. Programmet hittar allting, men hänger sig somsagt varje gång den initialiserar MIDI..

Postat

Hmm.kolla så du inte har en hårdvarukonflikt med ditt ljudkort/midi i Windows enhetshanterare.. och att det är detta som gör att programmet avslutar.

Har du kollat eventuell .log-fil för att se vad som händer?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.