Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Jag tyckte det var sĂ„ kul förra gĂ„ngen vi hade en samarbetslĂ„t, som alla (som hade reason 3.0) kunde ladda ner, och bygga pĂ„. Varför inte starta en sjĂ€lv, tĂ€nkte jag. 😄

Vem som helst fÄr ladda ner och bygga pÄ lÄten om dom vill. (du mÄste ha reason 3.0)

Regler: Man fÄr bara anvÀnda Reason Factory-banken, och Orkester-banken. Annars blire struligt. ( Edit: du kan Àven anvÀnda andra ljud, men dÄ mÄste du bÀdda in dom i rns-filen, sÄ att nÀste man ocksÄ fÄr dom ) Och om du har bestÀmt dig för att bygga pÄ lÄten, gör ett inlÀgg, sÄ alla vet vem som har bollen!

Det vore vÀl bÀttre sÄ, Àn att alla tankade ner 1:a versionen, och sen bombade oss med lÄtar! SÄ först till kvarn.

Har ni ingen server att lĂ€gga lĂ„ten pĂ„ nĂ€r ni Ă€r klara, sĂ„ kan ni lĂ€gga dom hĂ€r, eller hĂ€r, sen lĂ€nka. 🙂

Ja, javet att trance inte Ă€r min starka sida, sĂ„ jag hoppas att nĂ„n annan dĂ€r ute kan lite mer Ă€n jag om sĂ„nt hĂ€r. 😆

<borttagen fil>

LÄten finns lÀngre nedÄt

edit: glöm inte att lÀgga ett inlÀgg om ni Àr pÄ, Àr ni snÀlla. jag tÀnkte att jag tar bort lÄten frÄn sajten efter det att förste man (som Àr pÄ) har tankat ner den.

edit2: den som tar lĂ„ten nu, Ă€r inte den som jag hade tĂ€nkt ska göra klart lĂ„ten. Jag tĂ€nkte att den skulle gĂ„ mellan nĂ„gra personer. Vi kan ju göra den till en 15 minuterslĂ„t om det nu skulle va sĂ„. 😎

edit3: Linus frĂ„gade om man fĂ„r ta bollen mer Ă€n en gĂ„ng. Och ja, det fĂ„r man. 🙂

Redigerat av Danabacken
Annons
  • Svar 62
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat

kom igen nu, gubbz! 😕

Ingen som har lust? 😕

Postat
Men danis! Du har ju nĂ€stan redan gjort allt! 😕

nĂ€, ja har ju bara fixat en grund till er. 😕

Postat

LÄter skoj men vad hÀnder om tvÄ stycken har arbetat vidare och sedan tankar upp varsin version? MÄste man inte hojta till om man tar över hatten, sÄ att sÀga?

Postat (redigerat)
LÄter skoj men vad hÀnder om tvÄ stycken har arbetat vidare och sedan tankar upp varsin version? MÄste man inte hojta till om man tar över hatten, sÄ att sÀga?

jo, det var det jag skrev. Den som tar bollen fÄr sÀga till.

annars kan det bli kaos.

Redigerat av Danabacken
Postat
Regler: Man fÄr bara anvÀnda Reason Factory-banken, och Orkester-banken. Annars blire struligt.

Att anvÀnda refills blir struligt, eftersom alla inte har samma refills.

Men fÄr man inte anvÀnda samplingar som man bÀddar in i rns-filen dÄ? DÄ fungerar den ju bra hos alla.

Postat
Regler: Man fÄr bara anvÀnda Reason Factory-banken, och Orkester-banken. Annars blire struligt.

Att anvÀnda refills blir struligt, eftersom alla inte har samma refills.

Men fÄr man inte anvÀnda samplingar som man bÀddar in i rns-filen dÄ? DÄ fungerar den ju bra hos alla.

Jomen visst kan du bÀdda in dom.

Men det gĂ„r ju med dom refillsarna. Dom krĂ€vs ju för att programmet ska funka. 😛

Postat

SvĂ„rmixat 🙂

Varför hĂ„ller du ner nivĂ„erna till minimum sĂ„ du mĂ„ste krĂ€ma pĂ„ 30 dB i masteringen? đŸ˜±

Postat
SvĂ„rmixat 🙂

Varför hĂ„ller du ner nivĂ„erna till minimum sĂ„ du mĂ„ste krĂ€ma pĂ„ 30 dB i masteringen? đŸ˜±

HĂ„ller verkligen med om det 🙂

JÀtteknepigt att fÄ in nÄgonting. La en fÄnig lead (som jag slÀngde ganska snabbt dÀrefter). För att inte fÄ den att ta över hela ljudbilden fick jag dra ner mixerregeln till 3.

Postat

hehe đŸ˜± ja, jag var lite klumpig med mixningen hĂ€r. 🙂

menmen, alla fÄr ju Àndra vad dom sjÀlva vill.

Postat

Jag tar bollen en timme, sĂ„ fĂ„r vi se om jag kan skyffla om i racket 🙂

Postat (redigerat)
Jag tar bollen en timme, sĂ„ fĂ„r vi se om jag kan skyffla om i racket 🙂

gött! vi har 1:a deltagaren! 😄

edit: tog bort lÄten

Redigerat av Danabacken
Postat (redigerat)

trancestafett.rns

EDIT: Bollen har gÄtt vidare. BlÀddra ner för den senaste versionen.

Jag skruvade om ganska mycket och rensade mixen, men Ă€r rĂ€dd att jag gjorde en ganska svĂ„r boll sjĂ€lv Ă€ndĂ„... 🙂

Jaja, nÄn som vill bygga?

EDIT: Ordnade

för er som inte anvÀnder Reason 3, och dÀrmed inte kan vara med i stafetten men ÀndÄ Àr nyfikna pÄ hur det lÄter just nu...

Redigerat av Linus
Postat

Tjabba!

Har suttit och lekt lite med den dÀr lÄten nu, och som vanligt (nÀr det gÀller mig)sÄ har det spÄrat ur efter nÄn timmes pysslande :rolleyes: Vet dock inte hur man laddar upp den hÀr? Telll me!

MVH Richard

Postat
Tjabba!

Har suttit och lekt lite med den dĂ€r lĂ„ten nu, och som vanligt (nĂ€r det gĂ€ller mig)sĂ„ har det spĂ„rat ur efter nĂ„n timmes pysslande 🙂 Vet dock inte hur man laddar upp den hĂ€r? Telll me!

MVH Richard

:rolleyes:

( Kolla första inlÀgget )

Postat
Haha, snacka om blind! 😳

HÀr Àr den iaf: Trancestafett v2.0

Hade inte tÀnkt lÀgga upp den först pga att det spÄrade ur lite, men va fan!

Det Àr vÀl bara för nÀsta man att sÄlla lite? Eller Àr det tillÄtet att massakrera?

Postat
Det Àr vÀl bara för nÀsta man att sÄlla lite? Eller Àr det tillÄtet att massakrera?

För min del spelar det ingen som helst roll vad ni gör med lĂ„tarna. Ni fĂ„r gĂ€rna fortsĂ€tta bygga pĂ„ "originalet" ocksĂ„ om ni vill det. Jag vill ju inte komma in och förstöra för er som startade den hĂ€r trĂ„den! 😳

Vad det gÀller min version sÄ har jag idébrist för tillfÀllet, sÄ nÄgon annan med friska öron fÄr mer Àn gÀrna ta över.

Ha dé

Postat (redigerat)
FĂ„r man ta bollen tvĂ„ gĂ„nger?  😄

det gĂ„r bra! 😉

hade sjĂ€lv tĂ€nkt göra det senare. 🙂

edit: ojdĂ„! jag kunde inte öppna din lĂ„t, Linus. Bad format, stod det. 😄 fixa! 🙂

Redigerat av Danabacken
Postat

😄

Den funkade för mig...

NÄja, nu har jag sparat filen igen och laddat upp pÄ nytt.

Postat
😄

Den funkade för mig...

NÄja, nu har jag sparat filen igen och laddat upp pÄ nytt.

nĂ€, ja för inte upp lĂ„ten nu heller. 😄

kan det bero pÄ nÄgra inbakade samplingar?

Postat

Jag kan öppna Linus fil alldeles utmÀrkt.

Postat

vaf-n? 😳

vad kan det vara dĂ„? đŸ˜±

Postat

vaf-n? 😳

Kör du 3.0.4?

Postat (redigerat)

vaf-n? 😳

Kör du 3.0.4?

nej, jag gör ju inte det. 3.0 sa vi ju. đŸ˜±

edit: nu gör jag det! 🙂

Redigerat av Danabacken
Postat

vaf-n? 😳

Kör du 3.0.4?

nej, jag gör ju inte det. 3.0 sa vi ju. đŸ˜±

Uppdateringen Àr gratis, bara att kila över till Propellerheads.se och hÀmta hem. Det Àr vÀl en sjÀlvklarhet att man kör senaste, buggfria, versionen?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.