Jump to content
Annons

Lite låtar...


Recommended Posts

Annons
Chillyson (oregistrerad)

Detta gillar jag.

Lägg på lite sång också.

Sänk gitarrerna i låt 1,3,4.

Dem är på tok för höga.

2:an låter lite bättre i nivåerna.

Jag hade nog dragit av en hel del på disten också.

Trummorna går att få bättre,virveln försvinner i ljudbilden.

Annars var det bra spelat, kanske att du har lite för bråttom ibland.

Men jag lyssnar gärna på mer låtar från dig.

Du spelar skjortan av dem flesta ändå.

Tack för ordet och lycka till med låtsnickeriet.

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade bara på låt nr 3.

Gitarrerna är grymma...resten är så där.

Trummorna alldeles för kvantiserade.. dubbelvirvelslaget känns för poppigt.. ett enkelslag med mer boom levererar bättre..

Tänk så här: gitarrerna förmedlar en sjuhelv@£$€tes energi...programmera resten i samma känsla och du får ett skivkontrakt...MEN..du måste lägga ner mycket krut på realismen i detta fallet eftersom gitarrerna är livespelade med heavykänsla...

Nu är bakgrunden för platt och tunn..bara för att det är för kvantiserat och inte livespelat ihop med gitarrerna..

Det här kan bli riktigt bra i alla fall...

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Bra gitarrspel, även om det inte riktigt är min musik. Pad kören i låt ett är bra. Låttitlarna är suveräna. 😆🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mesta jag skriver är väl en smaksak, men iaf 😎

Det du ska ta åt dig mest av är: Bra.. Sa jag bra? Riktigt jävla f*****g bra 🙂

Generellt, trummorna låter programmerade? Mestadels bra programmerade, och jag hade aldrig gjort det bättre. Men det hörs ändå, så orkar du så 🙂

Musiken som den är nu ska helt klart vara instrumental. Men om du sjunger/får tag i sångare hade du med all säkerhet kunnat göra grymma såna låtar också.

Låt 1

Körerna låter lite konstigt ibland när ackord byte görs. Som att dom bara klipps av. Tror det blir lite bättre om dom får lite efterklang så att dom flyter ihop lite mer (lagom är bäst, men liite iaf =).Crashen (eller vad det är) som börjar strax före 3 minuter tycker jag mest låter konstig, men det kanske är en smaksak.

Önskar att jag kunde spela gitarr så. Är ju keyboardist, men önskar att jag kunde spela keyboard så som gitarren spelar 😄

Låt 2

På 23 sekunder kommer ett keyboard/synth ljud som låter ungefär som stålsträngad gitarr på min keyboard. Vet inte vad det är, men det ljudet stör mig. Slår igenom lite för brutalt på något sätt. Kanske något lite mjukare ljud, och lite lägre? Precis när låten slutar så är det något "ding ding ding diding ding ding ding" ljud. Ta bort?

Låt 3

Den där "orkester hiten" eller vad det nu heter känns lite tanig tycker jag, som kommer på 50 sekunder. Kanske lite svagt reverb på den? Det sista partiet när det lugnar ner sig (1:30) känns lite konstigt tycker jag. Passar inte riktigt in på något sätt? Om det hade varit lite kortare, och om du inte hade tagit hela ackorden som du gör precis i slutet, och därefter drivit upp låten igen och gjort låten något längre. Kanske en långsam sologitarr ihop med pianot? Får hålla med föregående om trum virveln också. Mest störande tycker jag att det är i det lugna partiet.

Låt 4

Absolut bästa introt på låtarna enligt min smak 😎 Dock lite grötig tyvärr. Inte klar antar jag? Trots vad jag tyckte om introt, så den låt som tilltalade mig minst.

Avslutningsvis:

Vet inte om du spelar i band, eller gör allt själv? Antar att du gör allt själv. Men ett band som spelar den här typen av musik, med riktiga trummor och en sångare hade jag lätt kollat på om dom spelade i närheten.

Känns dock som att det är lite halvklart. Bra inspelat, men inte riktigt avslutat och finputsat. Mycket känns i och för sig klockrent, men det lyser ändå igenom på något sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Sjukt bra lir...(avis) Ljudmässigt rätt ok. Skulle vilja ha högre trummor så att det känns mer i magen och blir lite tyngre. Sen vore det gött med lite sång fast det är nog mest för jag inte är nån större fan av instrumental hårdrock...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla fina kommentarer! *GLAD*

Detta är ett projekt som är på G.

Spelar i ett band,och dessa låtar plus mycket mer ska vi repa in.(Kommer bli roligt). De är mest inspelade för att de andra i bandet ska ha något att lyssna på.

Trumljudet är det svåraste tycker jag. Det andra håller jag faktiskt med om,och det är mycket ni sagt som kommer att ändras så fort som möjligt.

Många pratade om sång,och självklart kommer det att finnas en sångare. Hoppas han klarar det bara 😳 .

Får posta lite fler låtar när det kommit en bit längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...