Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag antar att du har en AGP-plats för grafikkortet?

Matrox Millennium G550 32 Mb DDR, Dual Head, DVI & VGA - Bulk @ JME Data 995:-

Det där är inget vidare kort för spel, eller krävande 3D-grafik - bara så att du är medveten om det. Men i musikstudio fungerar det fint - med dubbla skärmutgångar.

Kombinera med två fina TFT-skärmar, t.ex. två stycken av denna modell.

Matrox Millennium G550: 995:-

Samsung 940B 19" 3424:-

Samsung 940B 19" 3424:-

------------------------------------------------

Totalsumma: 7843:-

(+frakt)

Redigerat av Linus
  • 1 år senare...
Annons
CaddyLacMusic (oregistrerad)
Postat

Tjenis allihopa. Jag hade tänkt att koppla in två skärmar till min nya dator, men har ingen anning om hur man ska göra. Har hört nåt om att man behöver nåt speciellt grafikkort eller nånting, men som sagt... jag har ingen aning.

/// Tack på förhud!

Postat

Det bästa är om du har ett grafikkort med två utgångar. Oftast finns det en analog och en digital - men den digitala kan man sätta en medföljande adapterkontakt i, så att det går att koppla in en analog där också. De flesta nya grafikkort har två utgångar, så det är lätt att hitta sådana. Välj helst ett kort som det inte sitter fläkt på, utan som kyls med en kylfläns. De små fläktar som sitter på grafikkorten, brukar väsnas ganska ordentligt - och det är inte kul omman ska pilla med musik i samma rum...

När du har kopplat in dina två skärmar, så måste du in i "Egenskaper för bildskärm" (högerklicka någonstans på desktopbilden och välj "egenskaper"). På fliken "Inställningar" kommer du att se två skärmar. Du klickar på skärm nr 2 och bockar för "Utöka Windows-skrivbordet till denna bildskärm".

Använder du Cubase, så ska du inte maximera Cubase-fönstret (det maximeras nämligen bara i huvudskärmen då), utan i stället dra ut fönstret med hjälp av musen, så att det täcker båda skärmarna.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.