Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har ett jätteproblem!

Min dator fungerar utmärkt och orkar bra men med ett stort fel: allting hackar!!!

När jag tar tag i en rullíst och drar så hackar den sig fram.

I början var det bara i cubase men nu lite här och var....

Vad beror detta på?

Datorn?

1gb RAM

3,2 GHz

Hårddisk: 250 Gb 7200rpm 8 mb cache

Annons
captain nemo (oregistrerad)
Postat

Antivirus som går igång i tid och otid?

Andra bakgrundstjänster som ligger och skriver till disk?

Virus?

Internetuppkoppling?

Med en sådan snabb burk borde du inte ha problem...

//nemo

Postat

gjort någon nu installation av hårdvara eller mjukvara? Mitt tips är att du tar backup på dina viktigaste filer o stoppar i windows xp skivan och startarom datorn. Du kan testa att välja alernativer reparera. Funkar det inte så gör en ny installation. När du instalerat klart så kör du windows update så skall allt funka

Postat

Ja alltså jag har precis installerat om operativsystemet och börjar bli galen.....

Postat (redigerat)
Ja alltså jag har precis installerat om operativsystemet och börjar bli galen.....

är det en äkta windows xå skiva du har? har du SP1 eller 2? Har du nyligen installerat någon hårdvara? Hakade det sig innan du ominstallera? Har du sattin ramminnet själv?

I värsta fall så är det hdn det är fel på.

Redigerat av DjBox
Postat

Installera drivrutinerna till moderkortet för agp-portarna och grafikkortet också så kommer dina problem säkert att lösa sig. 😳

/Majken

Postat

Ja det var precis det (Majken)!!!

Nästan skämmigt att inte ha installerat drivrutinerna till grafikkortet....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.