Jump to content
Annons

Speed! mitt i mixen


ierker

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Speed

* ARTIST/GRUPP: Goat Poacher

* GENRE: Rock

* LÅTLÄNGD: 1:28

* KOMPOSITÖR: Goat Poacher

* PRODUCENT: Jerker Häggström

* EV. MEDVERKANDE: GP

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 1,7mb

* STATUS: Mitt i mixen (halva låten, bara komp)

* LÅTLÄNK: Låten

Tjo! Håller på att spelar in och mixar för fullt, men så lägger monitorerna av av nån märklig anledning...

Är inte så hemma på lågbudgetdatorhögtalarna jag mixar på nu, så jag tänkte fråga er hur ni tycker de låter.

Tips å trix, främst på mixen vore trevligt 🙂

Tack å hej!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag håller med där, ljudet i övrigt är väldigt instängt. hmm, vart är basen? jag hör den såklart. men det skulle va roligare att få höra den lite mer. Jag tror att det skulle bli bättre med lite mer attack i gitarrerna, en aning tydligare. kanske lite mer kagge. låter väldigt "plottrig". det är ingen tyngd i den.

Folk brukar säga att metallica's virvel på st.anger låter som en liten kakburk. skulle vilja säga att det låter som ni spelade in i en kakburk. jag hackar bara på ljudet nu. absolut inget fel på låten. det är ösigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för feedback!

Så upp med bas och kagge och en del EQ-arbete på gitarr, virvel och kagge?

Basen hörs jättetydligt här, men som sagt, högtalarna är ju inte de bästa 😆

Tack för bra kritik och kul att ni gillar öset 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

Gitarrerna låter som de spelar i en större plywoodlåda. Det är väl det enda riktigt anmärkningsvärda. var det tanken, eller blev det bara så? En del 70-talsrock låter så ibland... har aldrig gillat det personligen.

Gott driv i riffen annars. Tydligare bas behövs oxå, men jag tror allt blir lättare att få fram om gitarrljudet fixas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarrerna låter som de spelar i en större plywoodlåda. Det är väl det enda riktigt anmärkningsvärda. var det tanken, eller blev det bara så? En del 70-talsrock låter så ibland... har aldrig gillat det personligen.

Gott driv i riffen annars. Tydligare bas behövs oxå, men jag tror allt blir lättare att få fram om gitarrljudet fixas.

Visst kör vi ett rätt burkigt ljud på gitarrerna med flit, och visst gillar vi 70-talsrock 😆

Men låter det som en plywoodlåda så kanske de blivit lite extremt. Ska prova ändra lite eq på gitarrerna

Tack för orden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt fint sväng må jag säga! Lyssnar i datahögtalare och här låter det faktiskt riktigt bra.. som sagt möjligtvis en aning burkiga gitarrer. Lägg upp när allt ligger på! Trevlig hemsida, men blev besviken när jag såg att du inte alls var lik allas vår David Hasselhoff! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt fint sväng må jag säga! Lyssnar i datahögtalare och här låter det faktiskt riktigt bra.. som sagt möjligtvis en aning burkiga gitarrer. Lägg upp när allt ligger på! Trevlig hemsida, men blev besviken när jag såg att du inte alls var lik allas vår David Hasselhoff! 😳

Tackar... Tänkte lugna mig med att ratta nå mer innan sången är lagd (ikväll)... Tack för feedbacken iaf 😆 Kul att du gillar också!

Inte lik da hoff, men lätt lika snygg 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, nu har jag varvat instrumentalsnutten på 1:28 några ggr 😉

Gitarrljuden är tokfräcka och riffen rockar. Folk som pratar om plywoodlådor har antagligen ingen känsla för feeling 🤪

Ser fram mot fullversion.

Skitkul att det finns dom som verkligen gillar...

Har nyss lagt lite sång (mycket är slask av det, och det är i princip omixat) men så här kommer det låta ungefär: Klick

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Svänger fint det här!

Som flera andra skulle jag vilja ha bort lite av burkigheten på gurorna. Men detta stör inte lika mycket tillsammans med sången, då jag inte tänker lika mkt på det.

Så det är mest en smaksak ...

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Svänger fint det här!

Som flera andra skulle jag vilja ha bort lite av burkigheten på gurorna. Men detta stör inte lika mycket tillsammans med sången, då jag inte tänker lika mkt på det.

Så det är mest en smaksak ...

/cheers

Tack för orden... Ska prova att ta bort lite burkighet på gitarrerna, men bara liiiite 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanonbra låt! bra sång!

låter lite instängt dock...

Min avatar är inge vidare, men din är värre! Jag ser bara David hasselhoff stå o veva med ett micstativ...-det känns helt fel

Kul att det gillas... Ska som sagt försöka ta bort lite burkighet 🙂

Undra om jag, bara för din skull, ska byta avatar idag då 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanonbra låt! bra sång!

låter lite instängt dock...

Min avatar är inge vidare, men din är värre! Jag ser bara David hasselhoff stå o veva med ett micstativ...-det känns helt fel

Kul att det gillas... Ska som sagt försöka ta bort lite burkighet 😄

Undra om jag, bara för din skull, ska byta avatar idag då 😱

🙂😲😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...