Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejje! Har ett echo event gina 20 bit. på kortet fins det 2 blippar för line in. Antar att man måste använda påda höger/väsnter om man vill spelain med mick tx. Men då är frågan; fins det någon sladd son man kan bluggain micken till så att det blir 2 rca itag på micken? eller är det så enkelt att det är 2st line in?

såhär ser kortet ut:

echo-gina-event.jpg

Redigerat av DjBox
Annons
Postat
Nerrå det ska gå att spela in på en kanal (mono) oxå. Det väljer du i sequenserprogrammet...

okey.. men om jag vill lira i stero då? måste man ha nå sladd då kanske? o var hittar man sådan?Jam?

Postat
Ska du spela in från en mikrofon, så behöver du en micpreamp också...

okey.. har ju ingen värsting mick bara nå lågbuddget tjofräs så preamp går nog bort eller är det ett måste?

Postat

okey.. har ju ingen värsting mick bara nå lågbuddget tjofräs så preamp går nog bort eller är det ett måste?

Det är helt nödvändigt. Du kan inte koppla in micen till en lineingång eftersom nivån är alldeles för låg signalnivå från micen. Om du får någont ljud alls, så är det så lågt att det knappt överstiger egenbruset... 😉

Postat

Det är helt nödvändigt. Du kan inte koppla in micen till en lineingång eftersom nivån är alldeles för låg signalnivå från micen. Om du får någont ljud alls, så är det så lågt att det knappt överstiger egenbruset... 😉

aha.. okey då vet jag det iaf:P men skulle man kunna koppla något annat dit? en mixer tx?

Postat

aha.. okey då vet jag det iaf:P men skulle man kunna koppla något annat dit? en mixer tx?

En mixer fungerar också bra - eftersom de flesta innehåller preamps... 😆

Är det förresten en dynamisk eller kondensatormic? Kondensatormicar behöver fantommatning, medan dynamiska inte behöver det...

Postat
skulle tro den är dynamisk.. ingen phantom iaf

Då ska alla mixrar med någon mikrofoningång fungera. 😆

aha.. vilken tur då😉 fast min mixer är lite mer djmixer men det borde ju funka då😆

Postat

aha.. vilken tur då😉 fast min mixer är lite mer djmixer men det borde ju funka då😆

Det borde den - för det brukar väl finnas någon micingång på DJ-mixrar också...?

Postat

Det borde den - för det brukar väl finnas någon micingång på DJ-mixrar också...?

jodå fins en mick ingång så....😆 en annan fråga när jag ändå kommerihåg det: På baksidan av kortet fins det en line in och en line ut, testade att försköka ha kopplain hörlurar direkt dit men det gick ju inte... Undrar vad dom är tillför? är det så att dom där bak kan andvändas om dom på själva dosan är upptagna med annat?

Postat

Då ska alla mixrar med någon mikrofoningång fungera. 🙂

aha.. vilken tur då🙁 fast min mixer är lite mer djmixer men det borde ju funka då🙂

jodå fins en mick ingång så....😉 en annan fråga när jag ändå kommerihåg det: På baksidan av kortet fins det en line in och en line ut, testade att försköka ha kopplain hörlurar direkt dit men det gick ju inte... Undrar vad dom är tillför? är det så att dom där bak kan andvändas om dom på själva dosan är upptagna med annat?

Lurar går inte att koppla till line-utgångar.

Kontakterna på själva kortet verkar vara S/Pdif, om man får tro på manualen - och du kan i så fall bara koppla in digitala enheter där...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.