Jump to content
Annons

från mac å atari till pc?

Recommended Posts

korven (oregistrerad)
Postat

jo, jag har gamla värdefulla midispår på diskett. de har gjorts på en macdator med cubase, runt år -95. nu vill jag använda dom på min pc. det borde gå, men datorn vill formatera om disketten! finns det något sätt att få pc:n att öppna disketter gjorda på mac!?

samma sak gäller disketter formaterade i en atari!?

någon? 🙂

Annons
Postat

hej! Först: Välkommen till oss här!

Sedan: Demo delen är nog fel ställe att lägga denna post

Sist: Jag är inte sur bara hjälpsam:P

Postat

Jag har för tillfället inte det programmet uppe men det hette nog med 99% säkerhet Gemulator Explorer. Finns bl.a. på emulators.com Kolla även

atari-forum.com

Jag kunde med detta program föra över gamla cubasesaker från ataridisketter till Windows. Lite bökigt men vad gör man inte för sina gamla mästerverk. Verkar som det skall fungera med Macdisketter också.

Postat

Du kan också fråga någon i Svenska Atariklubben om de kan hjälpa dig.

Atariburkar med äldre TOS än 1.04 skrev inte PC-kompatibelt på diskarna - men med 1.04 och uppåt ska de vara läsbara om jag kommer ihåg rätt...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.