Jump to content
Annons

Bra, billig skivaffär på nätet?


mtornros

Recommended Posts

Hejsan!

Nån som har nåt tips på skivaffärer på nätet som ska vara billiga, bra & pålitliga?

Vet att det ska finnas ett par billiga i staterna...? 😛

Allt började med att jag letade efter "songs for blue guitar" av red house painters, fast det fanns inte längre nån svensk leverantör för den skivan, och de affärer som kunde importera var ju löjligt dyra 😱

Tack på förhand 😉

Redigerat av mtornros
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag gillar insound.com! Bra sortiment, jättebra kundservice och billigt som tusan. Särskilt om man har tur och lyckas snappa upp ett ny kund-erbjudande. Fick 25% rabatt på allt när jag handlade där första gången.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Så som jag uppfattar det, så snackar de flesta om Ginza eller Cd On, men själv föredrar jag www.megastore.se. Annars så kikar jag in på www.bengans.se eller www.skivhugget.se och deras sortiment, så går jag till någon av de två butikerna och beställer det jag ska ha där.

😄

:musik

TILLÄGG: till

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

CD WOW! (Inte jag som skriker, dom heter så.) Fri frakt.

http://www6.cd-wow.se/

Annars är Parasol bäst, tycker jag!

http://www.parasol.com/

Dom har både bra priser och Red House Painters.

För några år sedan handlade jag en del xbox-spel från cd-wow.

Jag upptäckte då att man kunde gå på andra länders cd-wow avdelningar och få ca 30% rabatt... Jag tror det var Norge och HongKong var speciellt billiga?

Kikade runt lite, men det stämmer inte nu, de verkar vara ungefär lika dyra/billiga som svenska versionen.. England var kanske lite billigare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla tips!

Insound & Parasol verkar grymma!

Men hur funkar det när man ska betala till USA?

Är det lika enkelt som att betala en svensk faktura, eller måste man använda kreditkort?

Kostar det något extra (bankkostanader), eller är det bara frakten som blir dyrare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla tips!

Insound & Parasol verkar grymma!

Men hur funkar det när man ska betala till USA?

Är det lika enkelt som att betala en svensk faktura, eller måste man använda kreditkort?

Kostar det något extra (bankkostanader), eller är det bara frakten som blir dyrare?

Det är kreditkort som gäller.

Frakten kostar förstås en del, men med tanke på de låga priserna blir det fortafarande väldigt billigt. För att undvika tullkostnader kan man även maila deras kundtjänst och be dem skriva ner värdet till 49 dollar och markera paketet som "gift", då har tullen ingen rätt att ta ut några kostnader. Fast det kanske är olagligt? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

För att undvika tullkostnader kan man även maila deras kundtjänst och be dem skriva ner värdet till 49 dollar och markera paketet som "gift", då har tullen ingen rätt att ta ut några kostnader. Fast det kanske är olagligt? 😏

Haha 😄

Ok, då vet jag iaf. Tackar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte alla jänkarföretag som vill skriva något sådant. Och tullen kan ändå ta ut avgifter, de kan vara väldigt kinkiga, öppnar paket och kontrollerar osv, i så fall får du lösa ut grejerna, och jag tror det var nån extra avgift på det också..

Beställer man t.ex. en gitarr så vill man ju inte att de skriver ner värdet, för då får man inget om den försvinner på vägen...

På musikgrejer får man i alla fall räkna med 30% extra på hela värdet inkl. frakt.

Dvs, om du handlar för 500:- och frakten går på 100:-, så får du betala 30% på 600:-. Dvs slutsumman blir ca 800:-...

Link to comment
Dela på andra sajter

För att undvika tullkostnader kan man även maila deras kundtjänst och be dem skriva ner värdet till 49 dollar och markera paketet som "gift", då har tullen ingen rätt att ta ut några kostnader. Fast det kanske är olagligt?  😏

Haha 😄

Ok, då vet jag iaf. Tackar!

Kundtjänsten är för övrigt jättesnäll. Det var några skivor som inte fanns i lager när jag beställde senast och lite såna småsaker och de är löjligt hjälpsamma och snälla. Har flera kompisar som har beställt från Insound också, alla mycket nöjda. Och när man hämtar ut paketet från posten får man en schysst Schweizisk postsäck att släpa sina nyförvärv i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte alla jänkarföretag som vill skriva något sådant. Och tullen kan ändå ta ut avgifter, de kan vara väldigt kinkiga, öppnar paket och kontrollerar osv, i så fall får du lösa ut grejerna, och jag tror det var nån extra avgift på det också..

Beställer man t.ex. en gitarr så vill man ju inte att de skriver ner värdet, för då får man inget om den försvinner på vägen...

På musikgrejer får man i alla fall räkna med 30% extra på hela värdet inkl. frakt.

Dvs, om du handlar för 500:- och frakten går på 100:-, så får du betala 30% på 600:-. Dvs slutsumman blir ca 800:-...

Insound skriver gladeligen ner värdet om man ber dem. Visst ligger man risigt till om paketet skulle försvinna, men skickar man inte med UPS utan vanlig post är det ändå inte försäkrat, vad jag vet efter arbete på postorderförsäljning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...