Jump to content
Annons

M-audio Firewire FW 410

Recommended Posts

Pelle Ramberg (oregistrerad)
Postat

Har problem med lacenty i Cubase SX 2.0 nĂ€r jag kör VSTi instruments. Ändrar buffersizen och sampleraten men det verkar inte ge nĂ„gon effekt!! SnĂ€lla hjĂ€lp!!!!

/Pelle Ramberg

Annons
Postat

Är det nĂ„gon som har haft problem med detta ljudkortet?

/MVH Pelle Ramberg

Postat
Är det nĂ„gon som har haft problem med detta ljudkortet?

/MVH Pelle Ramberg

nej.

varför undrar du? om du har problem borde du kanske beskriva det lite osv... eller?

Postat

Oavsett vilken buffersize jag har och om jag höjer Sampleraten till 8810Hz fÄr jag en födröjning pÄ MIDI i Cubase VSti instruments. Undrar vad det Àr som kan vara felet.

Postat
Oavsett vilken buffersize jag har och om jag höjer Sampleraten till 8810Hz fÄr jag en födröjning pÄ MIDI i Cubase VSti instruments. Undrar vad det Àr som kan vara felet.

emulerade portar?

Postat

Har tagit bort dem ocksĂ„ 🙂

Postat

kan oxÄ vara att vissa VST-instrument inte stödjer riktigt alla sample rates... annars kan de kanske vara att du har annan sample rate i Cubase Àn va du har pÄ ljudkortet...

kolla Àven sÄ att du inte har nÄgra IRQ-konflikter...

Postat

hur ser man om man har IRQ konflikter?

Postat (redigerat)

hÄll inne alt, dubbelklicka pÄ my computer --> hardware --> device manager

Det kommer att vara ett utropstecken framför nÄgot, eller liknande, om det Àr konflikt

Redigerat av Naked
Postat
hÄll inne alt, dubbelklicka pÄ my computer --> hardware --> device manager

precisely... 🙂

Postat

det har jag inte.. 🙂 Fattar inte riktigt vad som kan vara spöket i det hĂ€r 😆

Postat
det har jag inte.. 🙂 Fattar inte riktigt vad som kan vara spöket i det hĂ€r 😆

har du problem med alla VSTi's? testa lite olika...

Postat

har problem med alla :S men det funkar bÀttre i Nuendo 1.6 men dÄ strular ljudkortet pÄ ett annat sÀtt, kommer upp errorskyltar

Postat
har problem med alla :S men det funkar bÀttre i Nuendo 1.6 men dÄ strular ljudkortet pÄ ett annat sÀtt, kommer upp errorskyltar

k... dÄ hade du rÀtt frÄn början.. .de e alltsÄ ljudkortet...

du har inte haft ett annat gammalt ljudkort inkopplat innan? det kan ligga gamla drivisar o spöka... gjorde de för mej... kom dock pÄ att de va de efter jag hade formaterat nÀr allt flöt pÄ perfekt...

Postat

fanns inga sÄdan heller

Postat
fanns inga sÄdan heller

om du orkar och har möjlighet till det... formatera datorn... det brukar lösa alla problem...

Postat

var stÀller man in Lacenty compensation i Cubase?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.