Jump to content
Annons

Extra Cheese 2nd Demo


Betyg  

5 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      1
    • 2
      0
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Come Out At Night

ARTIST/GRUPP: Extra Cheese

GENRE: Pshycedelic Rock

LÅTLÄNGD: 4:03

KOMPOSITÖR: Extra Cheese

PRODUCENT: Extra Cheese

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3 (128 kbit)

STORLEK: 3,8 mb

LÅTLÄNK: Come Out At Night

LÅTNAMN: Slow Burn

ARTIST/GRUPP: Extra Cheese

GENRE: Pshycedelic Rock

LÅTLÄNGD: 5:28

KOMPOSITÖR: Extra Cheese

PRODUCENT: Extra Cheese

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,1 mb (128 kbit)

LÅTLÄNK: Slow Burn

LÅTNAMN: Lucky Break

ARTIST/GRUPP: Extra Cheese

GENRE: Pshycedelic Rock

LÅTLÄNGD: 5:01

KOMPOSITÖR: Extra Cheese

PRODUCENT: Extra Cheese

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3 (128 kbit)

STORLEK: 4,7 mb

LÅTLÄNK: Lucky Break

Redigerat av Friijk
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Whoops..jag gillar det här 70-talsaktiga soundet ordentligt..början på Come out at night låter som en blandning mellan Gyllene tiders ( aaajj slå mig inte nu)"Ska vi älska [till buddy holly]" och gamla Rainbow..en bit in försvinner dock Gessle o grabbarna ut från scenen och kvar blir - bandet -..

låter lite filt om diskanten och saknar en aning 60hz-botten..annars går det att lyssna länge på det här..

så ska vi se..nästa låt för rakning..blir...

slow burn ..

hmmm..afrika-pukorna är lite för höga mot resten av arret...

Sången...vart har jag hört det - mycket - artikulerade uttrycket förut..hmm.. iggy?? hmm..kommer inte på det just nu..men sång och framförallt stämsången ihop med musikstilen är helt perfekt...

nästa..

Lycky break

Här har filten flugit av cymbaler som nu låter lite hårt runt 6 - 8khz..ok..mellanregistret i alla era låtar är ju skitviktigt eftersom energin ligger där..men en liten puts på cymbalerna speciellt ride och crash skulle inte skada.

Overall har jag inget att egentligen anmärka på....ahh..Orgeln höll jag på att glömma..blev lite svag i knäna när jag hörde den..schysst rotorljud.. 🙂

Det låter som om ni hållt på ett tag.. är det skivinspelning snart? turnérande? spelningar?...eller w00t?

ok..nu tar jag en kaffepaus...

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

haha jo jag vet... Men ska ändra på min bild sen... 😄 Den blev lite för mycke Friijkster... Ska iof ändra hela sidan... Nytt webhotell & förhoppningsvis helt i Macromedia Flash & php... Är grymt irriterande med alla pop-up... 🙁 ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar. Nöjer mig med några korta kommentarer per låt.

Come out tonight: Diskanten i crashen är elak mot mina öron. Lite väl stark. Sen hade det inte varit fel med en desser. Era backingvocals i refrängen dränks faktiskt lite av cymbalerna.

Slow Burn: Håller med om att pukorna är lite höga, men lyft gärna fram sången mer. Den dränks nästan helt bland alla andra instrument.

Lucky Break: Samma som Come out tonight, skarp crash som är lite väl hög. Tycker sången känns svag på något vis. Kanske grötar det ihop sig med resten av låten, eller så är den lite låg. En sak till, det är ett knäppande ljud i låten. Tänkte mest på det i slutet. Vet inte vart det kommer ifrån eller om det ska vara där. Bara tänkte säga det.

Här var det i alla fall rock så det dög. Tackar för lyssningen och lycka till! :rolleyes:

EDIT: Hörde en grej till....

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Hallelujah!! Detta tuggar jag i mig som briogodis.

"Come..." börjar lite blekt men växer vartefter, härligt trumbreak/brygga till refrängen med äkta Styx-känsla och satan - där sitter ett gitarrsolo oxå. Klart godkänd. Å jävlar ett gitarrsolo till. Bra! 4 av 5

"Lucky..", här börjar det ju betongtungt - lite Nirvanafeeling i basgången. Den här var ännu bättre. Coolt med cowbell i refrängen, känner riktiga 70-talsekon här från Deep Purple, Ted Nugent och annat och det är ju inte kattskit direkt! 5 av 5

"Slow burn" lite väl högt hihatslammer i refrängen. Skum vers som verkligen öppnas i refrängen med riktig allsång! Den här låter riktigt flummig, mycket ryamattor, skägg, fredspipor, merca-logos och bandanas. 3 av 5

Ska jag lyssna på råck då ska det minsann låta så här.

Lirar ni nånstans snart i lokal nära mig tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommande spelning kommer vi ha på Skeppargården i Jönköping den 30 juni... Är ju Sweden Rock Festival & Hultsfred nu snart, men efter juni sen så hoppas man man får mer spelningar... Söker spelningar i Sthlm, Malmö & Göteborg... Säg gärna till om ni vet nått ställe i nån stad där man kan lira...

Link to comment
Dela på andra sajter

Chillyson (oregistrerad)

Tycker detta låter inspelat för 20 år sedan kanske medvetet. 😉

Musiken låter också som den kommer från samma tidsålder.

Jag vet att detta går hem hos många rockers men inte hos mig.

Tyvärr, det är svårt att få med sig alla.

Lyssnar på Hellfueled ibland och dem har ett modernt ljud men kör ändå som på den gamla goa tiden.

Detta hade jag gärna velat höra med ett Hellfueled sound, med baskagge

🙂

Sången var jäkligt bra.

Lycka till.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jo, men vid inspelningstillfälle så körde vi bara med ett integrerat ljudkort så jag kan tänka mig att "ljudkvaliten" har sjunkit pga detta... o sen att komprimera ner låtarna i 128 mp3 format har nog tärt lite på kvalitén med... Kommer bli inspelning nu under sommarn i en "riktig" studio, så kolla gärna tebaka senare o lyssna... På skivorna låter det helt ok... när man slänger i den i stereon...

men tackar för synpunkterna iaf... 😉

Redigerat av Friijk
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...