Jump to content
Annons

MOTU 828mk2 usb


hippie54

Recommended Posts

Jag funderar starkt på att uppgradera mit ljudkort 100 steg efter testat guitar rig2

high gain presets som jag fick en signal/noice ratio på typ 50/50 då min ad converter sitter i datorn.... åså tänkte jag vafan dags att köpa nåt jag kan använda länge med uppgraderigsmöjligheter via lightpipe

så MOTU 828mk2 är min kandidat, tänkte bara kolla med er om ni har nån koll på ifall det är nåt jag missar när jag väljer att köpa usb2,0 versionen

varför jag vill ha usb är att det känns som att det är mer strul med firewire Motu säger själva att det måste vara ett kort från texas instruments tex

å man vet ju aldrig vad det är för grejor jag får om jag köper en bärbar dator i framtiden jag vill kunna använda med detta interface också

är det samma grej med usb2 kort spelar det nån större roll vilken tilverkare det är osv? Har för mig att det var nån skillnad på processor belastning med usb å firewire eller löser dsp systemet i interfacet detta?

Redigerat av hippie54
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag funderar starkt på att uppgradera mit ljudkort 100 steg efter testat guitar rig2

high gain presets som jag fick en signal/noice ratio på typ 50/50 då min ad converter sitter i datorn.... åså tänkte jag vafan dags att köpa nåt jag kan använda länge med uppgraderigsmöjligheter via lightpipe

så MOTU 828mk2 är min kandidat, tänkte bara kolla med er om ni har nån koll på ifall det är nåt jag missar när jag väljer att köpa usb2,0 versionen

varför jag vill ha usb är att det känns som att det är mer strul med firewire Motu säger själva att det måste vara ett kort från texas instruments tex

å man vet ju aldrig vad det är för grejor jag får om jag köper en bärbar dator i framtiden jag vill kunna använda med detta interface också

är det samma grej med usb2 kort spelar det nån större roll vilken tilverkare det är osv? Har för mig att det var nån skillnad på processor belastning med usb å firewire eller löser dsp systemet i interfacet detta?

Varför har du gett upp tankarna på Project Mix?

Firewire är generellt lite känsligare. Å andra sidan har jag i stort sett bara haft problem med USB-kort, medan alla firewire-kort jag testat funkat klockrent (jag har hållt mig borta från m-audios billigare iofs). Men det är från min något begränsade erfarenhet.

När det gäller usb och cpu-belastning så gör inte dsp-chipet någon skillnad, det finns ju inget i den som ersätter usb-controllern om man säger så 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

kör på firewire istället om du funderar på en 828mkII. definitivt bäst. USB 2 är visserligen lika snabbt, men belastar processorn mer så att du får mindre över till dina musikapplikationer. jag kör med ett 828mkII och mitt FW-chipset i datorn är ett VIA och det funkar helt utmärkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

rainydays det står imellan motu traveler, mk2 och project mix. det är ju samma pris på alla dessa 3 typ, fördelen med project mix har ju inte med ljudkvalitet att göra plus att jag ska fixa en bärbar dator nångång å vill kunna använda samma ljudkort till den för att spara pengar.

Å andra sidan så är ju project mix fett fin i övrigt å riktigt prisvärd om man hittar den nånstans utan live 5. Men jag är fett delad å jag måste bestämma mig innom de närmsta dagarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...