Jump to content
Annons

DEN SOM KAN LÅNA TIMPANI


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Finns det någon som har tillgång till en redig golvpuka, en sån där timpani som de har i symfoniorkestrar, ty det är mitt favoritinstrument. Kanske ni äger en, kan låna en eller vet var man kan hyra en timpani i Göteborgstrakten...

Alternativt nån som kan någon fenomenalt realistisk ljudmodul där timpani ingår som ett av ljuden? Alternativt någon mjukvara...

majestic_timpani.jpg

😉

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Mailade en affär i Gbg om detta, men fick inget svar. Ännu.

Vet att det finns nån som heter Birka Musik i Sthlm. De verkar ha sådana, men då är det ju en bit dit också...

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Tack för tipset om samplingar, Godhead. Ska kollas upp!

Tack för tipset om Lerum, Joel! Bussavstånd ju...

Viktor, jo jag vet att de är dyra, men de är även tunga...

Göteborgs Symfoniker tror jag inte man får låna instrument av. Däremot har jag hittat tre frilansande musiker som spelar detta instrument! Huruvida någon av dem spelar i nämnda orkester vet jag inte ännu, men det är väl troligt. Har de dem då hemma eller i Konserthuset?

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Tack för tipset om samplingar, Godhead. Ska kollas upp!

Tack för tipset om Lerum, Joel! Bussavstånd ju...

Viktor, jo jag vet att de är dyra, men de är även tunga...

Göteborgs Symfoniker tror jag inte man får låna instrument av. Däremot har jag hittat tre frilansande musiker som spelar detta instrument! Huruvida någon av dem spelar i nämnda orkester vet jag inte ännu, men det är väl troligt. Har de dem då hemma eller i Konserthuset?

😆

:musik

I konserthallen 😛

Du får nog spela in de i konserthallen om du vill spela in timpanis... det är nog det bästa stället ljudmässigt också =)

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker som godhead

Ska dunka upp ett sample åt dig..

EDIT: Det här gjorde jag enbart med EastWest Symphonic Orchestra Silver edition, fixade tre st fanfarer till en gala. Här är den vinnande fanfaren:

http://www.emortal.se/music/fanfar3.mp3

Här är också en låt som använder samma timpani:

http://www.emortal.se/music/emortal-untitled.mp3

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...