Humor Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Sitter o tittar på hyllningskonserten till Mozarts ära. De har bjudit in massor med männsikor och gjort moderna saker med hans musik, bl.a. De hade t.x. bjudit in en producent på vilken jag ej komemr ihåg namnet på som gjord en riktigt snygg electronicversion med Wiens radiosymfoniker. Hur som helst så Var Jazzflöjtvirtousen Ian Anderson där och spelade med en enorm energi. Alla ni som inte såg det borde nog ta en titt på reprisen om ni vill få en upplevelse 😉 Jag tycker denna konsert är ett genidrag för att locka ungdomar till den klassiska musiken. Lysnade att blanda klassiskt och jazz mm. Trevlig kväll!
giggsy Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 Hade så dags ramlat för långt ner i glögg-flaskan för att se programmet. Däremot såg jag halvtimmesblänakren med Neil Young lite tidigare. Jäklar, vilken integritet han har!
Egghuvud Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 Jo igår var det riktigt kul att titta på teve. Två av ens husgudar på samma kväll. Håller med om att Ian Andersson rockade.
Stolle Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 Najj det missade jag.. Finns det att titta på nånstans på nätet? SVT brukar ju spara sina program.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.