Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det nĂ„gon mer Ă€n jag som anvĂ€nder dessa vĂ€l-ljudande burkar i studion!

Dom Àr ju relativt nya sÄ det kanske inte Àr sÄ mÄnga Àn...

Riktigt bra och prisvÀrda! Rekommenderas varmt av en som spelar in allt frÄn riktigt tung Metal till softa pianoballader med snyft-strÄkar!

Det vore kul att höra vad andra tycker om dom

Jag tÀnkte lÀgga upp nÄgra alster inom kort för recensioner..

//Patrick

Annons
Postat

Verkar klart intressant! Var kan man hitta info om dem? PĂ„ Events hemsida hittar jag bara en banner?!

Hemsidan, ja... 😳 Jag trodde givetvis att den lĂ„g pĂ„ www.event.com. ICKE! Det Ă€r en porrsida! 😆

Den riktiga dressen Àr:

www.event1.com 😛

Postat

Hahaha... Jag hittade ocksÄ till porrsajten första gÄngen!

Man lÀr av sina misstag.

Det var faktiskt rekommendationer frÄn musikaffÀr som gjorde att jag valde dessa! Jag hade hört TR5 (som jag förövrigt Àlskade) och fick nys om att ALP5 skulle vara "Àrligare" Àn TR5:orna!! DÄ slog jag till!! SÄ lycklig jag blev nÀr det faktiskt stÀmde... Bra botten, fin diskant och framför allt kanoon mellanregister!

Det Àr en höjdare att bara sÀtta pÄ sin favvoplatta och Àntligen kunna höra hur den Àr mixad.... Stereobilden i sweet-spot lÀget Àr enorm! (Sweet-spot = bÀsta positionen för lyssning)

Kolla runt pÄ nÀtet sÄ hittar du lite mer info! Det Àr som sagt inte mkt att hÀmta pÄ events egen sajt tyvÀrr!!

//Patrick

• 2 Ă„r senare...
Postat

Gammal trÄd! Men...Sitter precis och jÀmför Event Alp5 och Samson MediaONE 5a. Det Àr enorm skillnad. Alp5 har ok bas men mycket grumligt oklart ljud. Samson vinner lÀtt med klarare ljud och bÀttre diskant. Rekommenderas varmt och kostar futtiga 1995kr. Mycket prisvÀrda!

Postat (redigerat)

Har sjÀlv Event TR-6 som jag tycker lÄter Ànnu bÀttre =)

/L

..och Àrligt bra ljud oxÄ tycker jag.. sen Àr de ju en smaksak Ä vanesak oxÄ förstÄs..

Redigerat av Limpan
Postat

/L

..och Àrligt bra ljud oxÄ tycker jag.. sen Àr de ju en smaksak Ä vanesak oxÄ förstÄs..

Är det bra tryck i Tr-6'orna?

DieHard (oregistrerad)
Postat
Hemsidan, ja... 😑 Jag trodde givetvis att den lĂ„g pĂ„ www.event.com. ICKE! Det Ă€r en porrsida! 😆

😆😆

Postat

/L

Är det bra tryck i Tr-6'orna?

Vad menar du med tryck? Hur högt dom spelar eller? Mer Àn tillrÀckligt iaf för mig =)

Gillar ljudet i dem, Ä kÀnner att det Àr ett par högtalare som bÄde har tillrÀckligt tydlig och rak ljudbild samt Àven gÄr att lyssna pÄ i lÀngre pass utan att öronen tröttnar. Kanske nÄgot hÄrda i sitt sound om man jÀmför med t.ex dyrare Genelec m.m... gillar dock det hÄrda i dem =) GÄr betydligt lÀgre ner i botten Àn ALP5:orna.

/L

Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)
🙁🙂

Jag kunde ju rĂ€kna ut att du mĂ„ste dit Ă„ kolla... 😄

Redigerat av Analogfreak

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.