sundpa Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Ăr det nĂ„gon mer Ă€n jag som anvĂ€nder dessa vĂ€l-ljudande burkar i studion! Dom Ă€r ju relativt nya sĂ„ det kanske inte Ă€r sĂ„ mĂ„nga Ă€n... Riktigt bra och prisvĂ€rda! Rekommenderas varmt av en som spelar in allt frĂ„n riktigt tung Metal till softa pianoballader med snyft-strĂ„kar! Det vore kul att höra vad andra tycker om dom Jag tĂ€nkte lĂ€gga upp nĂ„gra alster inom kort för recensioner.. //Patrick
BaldByChoice Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Verkar klart intressant! Var kan man hitta info om dem? PĂ„ Events hemsida hittar jag bara en banner?! Hemsidan, ja... đł Jag trodde givetvis att den lĂ„g pĂ„ www.event.com. ICKE! Det Ă€r en porrsida! đ Den riktiga dressen Ă€r: www.event1.com đ
sundpa Postat 27 januari 2006 TrÄdstartare Postat 27 januari 2006 Hahaha... Jag hittade ocksÄ till porrsajten första gÄngen! Man lÀr av sina misstag. Det var faktiskt rekommendationer frÄn musikaffÀr som gjorde att jag valde dessa! Jag hade hört TR5 (som jag förövrigt Àlskade) och fick nys om att ALP5 skulle vara "Àrligare" Àn TR5:orna!! DÄ slog jag till!! SÄ lycklig jag blev nÀr det faktiskt stÀmde... Bra botten, fin diskant och framför allt kanoon mellanregister! Det Àr en höjdare att bara sÀtta pÄ sin favvoplatta och Àntligen kunna höra hur den Àr mixad.... Stereobilden i sweet-spot lÀget Àr enorm! (Sweet-spot = bÀsta positionen för lyssning) Kolla runt pÄ nÀtet sÄ hittar du lite mer info! Det Àr som sagt inte mkt att hÀmta pÄ events egen sajt tyvÀrr!! //Patrick
stixx Postat 13 december 2008 Postat 13 december 2008 Gammal trÄd! Men...Sitter precis och jÀmför Event Alp5 och Samson MediaONE 5a. Det Àr enorm skillnad. Alp5 har ok bas men mycket grumligt oklart ljud. Samson vinner lÀtt med klarare ljud och bÀttre diskant. Rekommenderas varmt och kostar futtiga 1995kr. Mycket prisvÀrda!
Limpan Postat 13 december 2008 Postat 13 december 2008 (redigerat) Har sjÀlv Event TR-6 som jag tycker lÄter Ànnu bÀttre =) /L ..och Àrligt bra ljud oxÄ tycker jag.. sen Àr de ju en smaksak Ä vanesak oxÄ förstÄs.. Redigerat 13 december 2008 av Limpan
Opiiate Postat 13 december 2008 Postat 13 december 2008 Har sjĂ€lv Event TR-6 som jag tycker lĂ„ter Ă€nnu bĂ€ttre =) /L ..och Ă€rligt bra ljud oxĂ„ tycker jag.. sen Ă€r de ju en smaksak Ă„ vanesak oxĂ„ förstĂ„s.. Ăr det bra tryck i Tr-6'orna?
DieHard (oregistrerad) Postat 13 december 2008 Postat 13 december 2008 Hemsidan, ja... đ Jag trodde givetvis att den lĂ„g pĂ„ www.event.com. ICKE! Det Ă€r en porrsida! đ đđ
Limpan Postat 15 december 2008 Postat 15 december 2008 Har sjĂ€lv Event TR-6 som jag tycker lĂ„ter Ă€nnu bĂ€ttre =) /L ..och Ă€rligt bra ljud oxĂ„ tycker jag.. sen Ă€r de ju en smaksak Ă„ vanesak oxĂ„ förstĂ„s.. Ăr det bra tryck i Tr-6'orna? Vad menar du med tryck? Hur högt dom spelar eller? Mer Ă€n tillrĂ€ckligt iaf för mig =) Gillar ljudet i dem, Ă„ kĂ€nner att det Ă€r ett par högtalare som bĂ„de har tillrĂ€ckligt tydlig och rak ljudbild samt Ă€ven gĂ„r att lyssna pĂ„ i lĂ€ngre pass utan att öronen tröttnar. Kanske nĂ„got hĂ„rda i sitt sound om man jĂ€mför med t.ex dyrare Genelec m.m... gillar dock det hĂ„rda i dem =) GĂ„r betydligt lĂ€gre ner i botten Ă€n ALP5:orna. /L
Analogfreak (oregistrerad) Postat 15 december 2008 Postat 15 december 2008 (redigerat) đđ Jag kunde ju rĂ€kna ut att du mĂ„ste dit Ă„ kolla... đ Redigerat 15 december 2008 av Analogfreak
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.