inflamer Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Jo så här ligger det till.... När jag ska spela in ett wav-spår i cubase så spelas även de andra inspelade spåren också in på samma spår. vet någon varför det blir såhär? jag har inte alltid haft detta problemet men det har bara blitt så nyligen. Väldigt tacksam för hjälp och tips som kan lösa problemet. (Jag har ett SB Audigy 2 Platinum Pro kort om det har någon betydelse) / Thomas.
Rapid Wanker Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Om du inte routat genom en extern mixer och gjort något fel där, så har du förmodligen "What U Hear" markerat i inspelningsmixern för Audigyt. Då spelas det som kommer på utgångarna in också.
inflamer Postat 21 januari 2006 Trådstartare Postat 21 januari 2006 räcker det med att välja inspelning under egenskaper på min play control? jag har ingen mixer emellan....
ztevie Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Vi hade nåt liknande problem med polarens Audigy. Det är bara att hoppa in i ljudkortets inställningar och härja!
Rapid Wanker Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 inflamer sa: räcker det med att välja inspelning under egenskaper på min play control?jag har ingen mixer emellan.... Japp...se'n trycker du OK och ser till att inte "what you hear" är valt, utan line in/mic in eller vad som passar bäst.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.