Jump to content
Annons

En kul oseriös stonerlåt ...


Hammock

Recommended Posts

LÅTNAMN: Christer 30

ARTIST/GRUPP: B & M Hammock

GENRE: Stoner rock

LÅTLÄNGD: 9,16

KOMPOSITÖR: B & M Hammock

PRODUCENT: B Hammock

EV. MEDVERKANDE: B & M Hammock

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3

STORLEK: ca 13 Mb

STATUS: Färdig

LÅTLÄNK: http://hem.bredband.net/b137551/christer30%20final.mp3

Tjena,

En liten visa som vi tillägnade en polare som fyllde 30 i December. Inget seriöst, men fruktansvärt kul... tänkte först göra låten 30 minuter lång men orkade inte längre än 9 minuter... njut av den underbara sången 🙁

Gå in via länken eftersom låten är ganska stor ...

http://hem.bredband.net/b137551/christer30%20final.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tackar! Fina kommentarer, musiken är faktiskt lite halvseriös, även om den kanske inte är så jäkla tajt. Faktum är att han som sjunger är en av sveriges bästa (osignade) deathmetal sångare, enligt min mening ... kanske slänger upp nåt gammalt demo där han skrålar, om jag lyckats köra in det digitallt.

Väntar ivrigt på en kommentar från TordA som borde digga de Sabbath influerade riffen i låten :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tuffa riff, påminner lite om Electric Wizard, Yob och såklart Sabbath. 😆

Trumljudet är dock galet dåligt, men det kanske är meningen? Kaggen gör ont i öronen och virveln låter spräckt. Rolig sång!

Edit: Den ljusa stämman som kommer in ibland får mig verkligen att tänka på Onkel Kånkel!

Redigerat av surikatmamma
Link to comment
Dela på andra sajter

Trumljudet är dock galet dåligt, men det kanske är meningen? Kaggen gör ont i öronen och virveln låter spräckt.

Trumljudet är inte menat att låta galet, jag tycker inte kaggen gör ont i öronen, iallafall inte då jag lyssnar med mina Koss-lurar, kanske lite mycket bas på den, Trummorna ligger något högt i mixen men jag vill höra kaggen ordentligt 🙂 ... smaken é som baken 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker trumljudet är ok ? Hur låter basen och gurorna ? Kanske något jag ska lägga som en template i cubase ? ... ( sången skippar vi att kommentera 😉 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...