Jump to content
Annons

Frost ACM - ngn som har en?


affect

Recommended Posts

Sitter i dator köpar tankar och vill helst inte lägga mycket mer än runt 10 000 - 11 000 kr på den.

Har dreglat en del på Frost datorerna men tvekar lite.

Är det ngn som kör på en sån och vet om de är prisvärda?

Funderar också på om den är ok att köra som allround dator - spel, film & internet - eller bör man hålla sig strikt till musik skapande på den?

Kanske ngn som har ett bättre förslag än Frost?

MVH

//affect

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok det ser ju ut som om jag får mer prestande för pengarna på Dells multimedia dator - vad är det då man betalar för när man köper en Frost - kan det vara så att märket i sig drar en del stålar?

Jag har ju hört att de ska vara otroligt tysta och optimerade för musikproduktion men på vilket sätt de är det är vad jag undrar?

Det är ju inte så att jag måste köra den som en allround dator, jag är mest nyfiken på varför jag Inte ska göra det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du betalar bl a för livstids support samt att datorn verkligen kommer att fungera med de musikprogram, ljudkort och sånt du har tänkt att använda. Det senare är såklart en chansning. Själv har jag fått lägga över ett halvår mer eller mindre intensivt arbete på att försöka få ordning på min egenbyggda dator (nu funkar den, pepparpeppar, rätt bra tror jag), och så här i efterhand kan jag nog säga att jag hellre lagt en bunte tusenlappar extra på att slippa det. Även om detta forumet är en riktig guldgruva när man behöver hjälp med något.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har en dell och den har funkat bra.

Frost är ju som sagt optimerad för musik och testad för det. sedan har du suporten så det är den som kostar.

kolla upp en dator med dualcore processor innan du bestämmer dig för de ska vara bra för musikproduktion. finns nån tråd om det på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...