Jump to content
Annons

Behind the clouds!


Recommended Posts

Tjena!! 😎 har gjort en liten hårdrockslåt här hemma! 🙂

tänkte att jag skulle ha

tipsa på!

obs!, jag är bara 14 så förvänta er inte urproffsigt 🙁

LÅTNAMN: behind the clouds

ARTIST/GRUPP: jag

GENRE: progressive rock, kanske

LÅTLÄNGD: 3.48

KOMPOSITÖR: jag

PRODUCENT: jag

EV. MEDVERKANDE: bara jag

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.564 MB

STATUS: skiss

tipsa! 😄 och ge kritik vetja! 😎

behind_the_clouds.wav.mp3

Redigerat av mars_volta
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hejs, Tycker det är schysst tema! Err... Gitarren kan bli lite uttjatad om det nu ska vara en hel låt, singel whatsoever, jag sa inte att det är dåligt spelat, du spelar ju bra liksom. Och bara för att du är 14 så behöver det inte betyda att det är kasst liksom, men som sagt, gitarr, gitarr lead1, gitarrlead2 och datoriserade trummor kan bli uttjatat. Om du ska göra mer variation på trummorna, föreslår jag drumkit from hell (Hake från meshuggahs egna trumset)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejs, Tycker det är schysst tema! Err... Gitarren kan bli lite uttjatad om det nu ska vara en hel låt, singel whatsoever, jag sa inte att det är dåligt spelat, du spelar ju bra liksom. Och bara för att du är 14 så behöver det inte betyda att det är kasst liksom, men som sagt, gitarr, gitarr lead1, gitarrlead2 och datoriserade trummor kan bli uttjatat. Om du ska göra mer variation på trummorna, föreslår jag drumkit from hell (Hake från meshuggahs egna trumset)

okej, copy that 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant låt med olika partier. kanske lite mkt gitarronani. (haha ska jag säga 😏) Men jag efterlyser lite mer direkta tema melodier med hook tror jag. 😏

Prov att lägga mer mellanregister på kompgurorna, lite väl mkt diskant nu. Lite mer bas hade inte heller skadat, både på gitarrerna och i hela produktionen. 😱

Testa att panorera leadgitarrerna när de spelar stämmor...kan nog låta coolt tror jag. 😳 Najs parti med stråkarna vid 1:32. 😆

Det var nog allt jag kunde komma på efter 2 lyssningar. :rolleyes:

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant låt med olika partier. kanske lite mkt gitarronani. (haha ska jag säga 😏) Men jag efterlyser lite mer direkta tema melodier med hook tror jag. 😏

Prov att lägga mer mellanregister på kompgurorna, lite väl mkt diskant nu. Lite mer bas hade inte heller skadat, både på gitarrerna och i hela produktionen. 😆

Testa att panorera leadgitarrerna när de spelar stämmor...kan nog låta coolt tror jag. 😱 Najs parti med stråkarna vid 1:32. 😆

Det var nog allt jag kunde komma på efter 2 lyssningar. :rolleyes:

Mvh / djonas

okej.. tack, djonas .

kommer en om mixning så småningom 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar speciellt kompgitarren i den ommixade versionen... Tungt och fint.

Ljudet på leadgitarren/-erna vet jag däremot inte om jag gillar. För tunnt. Sticker ut för mycket. För torrt kanske? Jag vet inte.

Bra lirat! Hade jag varit så grym när jag var 14 hade jag hetat Yngwie nu (??? 🙂 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar speciellt kompgitarren i den ommixade versionen... Tungt och fint.

Ljudet på leadgitarren/-erna vet jag däremot inte om jag gillar. För tunnt. Sticker ut för mycket. För torrt kanske? Jag vet inte.

Bra lirat! Hade jag varit så grym när jag var 14 hade jag hetat Yngwie nu (??? 🙂 )

okej. tackar Crownfield, mm får försöka fixa å dona lite med leadgurorna.. hmm.. är de för diskanta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar speciellt kompgitarren i den ommixade versionen... Tungt och fint.

Ljudet på leadgitarren/-erna vet jag däremot inte om jag gillar. För tunnt. Sticker ut för mycket. För torrt kanske? Jag vet inte.

Bra lirat! Hade jag varit så grym när jag var 14 hade jag hetat Yngwie nu (??? 🙂 )

okej. tackar Crownfield, mm får försöka fixa å dona lite med leadgurorna.. hmm.. är de för diskanta?

Vet faktiskt inte... Musikstilen är inte riktigt min hemmagenre så du ska egentligen inte lyssna på mig 😉

För min högst personliga smak så är leadgitarrerna lite för _distinkta_. Jag vet däremot inte riktigt vad man ska göra för att ändra på det... Kanske mer kompressor, lite mer reverb eller eventuellt lite delay, fast det blir ju lite stilbrott då nästan. Har nog inga direkt konstruktiva tips tyvärr 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar speciellt kompgitarren i den ommixade versionen... Tungt och fint.

Ljudet på leadgitarren/-erna vet jag däremot inte om jag gillar. För tunnt. Sticker ut för mycket. För torrt kanske? Jag vet inte.

Bra lirat! Hade jag varit så grym när jag var 14 hade jag hetat Yngwie nu (??? 😆 )

okej. tackar Crownfield, mm får försöka fixa å dona lite med leadgurorna.. hmm.. är de för diskanta?

Vet faktiskt inte... Musikstilen är inte riktigt min hemmagenre så du ska egentligen inte lyssna på mig 😆

För min högst personliga smak så är leadgitarrerna lite för _distinkta_. Jag vet däremot inte riktigt vad man ska göra för att ändra på det... Kanske mer kompressor, lite mer reverb eller eventuellt lite delay, fast det blir ju lite stilbrott då nästan. Har nog inga direkt konstruktiva tips tyvärr 🙂

okej 😱😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten e schysst... lite mkt dist på komp gurorna.. men ljudet i överigt på dom är riktigt grymmt... låter tajt där...

Solo guran där emot... den saknar mellanregister och botten... och ibland låter det som om du vill lite för mycket oc hdå hamnar du lite ur takt... men som helhet är det bra... jobba som de andra också sagt på ljudet.. speciellt på lead guran...

MVH Herr Q 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten e schysst... lite mkt dist på komp gurorna.. men ljudet i överigt på dom är riktigt grymmt... låter tajt där...

Solo guran där emot... den saknar mellanregister och botten... och ibland låter det som om du vill lite för mycket oc hdå hamnar du lite ur takt... men som helhet är det bra... jobba som de andra också sagt på ljudet.. speciellt på lead guran...

MVH Herr Q 🙂

tack herr Q 😛 japp

Link to comment
Dela på andra sajter

Arin (oregistrerad)

Pianot kanske känns lite väl avlägset ibland. Annars tycker jag om komp gurorna låter bra, men lead gitarr låter för tunnt, för lite att stå på biffa upp lite i lägre frek där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pianot kanske känns lite väl avlägset ibland. Annars tycker jag om komp gurorna låter bra, men lead gitarr låter för tunnt, för lite att stå på biffa upp lite i lägre frek där.

okej.. måste bara fråga: 😛 vad är mellan register och bottenregister på en sologitarr?

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker att du imponerar, både med gitarrspel och låtmässigt

lite för mkt mellanregister i sologuran......blir lite vass!! 🙂 annars mkt bra detta

jag skulle gärna önska att du saktar ner gitarr liret o hittar mer melodi!!

men ändå, grymt bra jobbat 😳

Edit: menade ju lite för mkt topp(diskant) på elguran, kompgitarrerna låter däremot kanon!! 😎

Redigerat av Pedda P
Link to comment
Dela på andra sajter

tycker att du imponerar, både med gitarrspel och låtmässigt

lite för mkt mellanregister i sologuran......blir lite vass!! 😆 annars mkt bra detta

jag skulle gärna önska att du saktar ner gitarr liret o hittar mer melodi!!

men ändå, grymt bra jobbat 😄

Edit: menade ju lite för mkt topp(diskant) på elguran, kompgitarrerna låter däremot kanon!! 😎

tack så mkt 😄 för tipsen och kritiken

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var helt okej, kommer nog att bli bättre efter några genomlyssningar då strukturen i låten sitter bättre. Tycker kanske att kompgitarrerna kan lyftas fram ännu mer och sologitarren kanske tonas ned lite genom att göra den lite mindre vass. När det gäller själva låten tycker jag att sologitarrslingan går i lite för mycket samma tempo hela tiden. Skulle nog bli ännu syggare om du varierade tempot med lite långsammare delar också, nu är det fullt ös medvetslös mest hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var helt okej, kommer nog att bli bättre efter några genomlyssningar då strukturen i låten sitter bättre. Tycker kanske att kompgitarrerna kan lyftas fram ännu mer och sologitarren kanske tonas ned lite genom att göra den lite mindre vass. När det gäller själva låten tycker jag att sologitarrslingan går i lite för mycket samma tempo hela tiden. Skulle nog bli ännu syggare om du varierade tempot med lite långsammare delar också, nu är det fullt ös medvetslös mest hela tiden.

okie. mm,, tror ni om 5, eller 7 takt? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Imponerande! Som nämts innan finns det saker att slipa på, men i grunden är du oerhört musikalisk! Bra jobbat!

tack;) 😄 .. mm. nåt," bottenregister" som jag inte fått reda på vad det är saknas kanske :rolleyes:

Redigerat av mars_volta
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...