Jump to content
Annons

God Forbid


MrsDude

Recommended Posts

* LÅTNAMN:God Forbid

* ARTIST/GRUPP: jag

* GENRE: Metal

* LÅTLÄNGD: 3,32

* KOMPOSITÖR:Alex

* PRODUCENT:Alex

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK:3,6mb

* STATUS:

en låt jag gjorde när jag inte hade nått o göra..

o kom gärna med tips på hur man får ljudet o bli bättre!

goddforbid222.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det lät fett och bra tycker jag!

Enda lilla minus jag kan komma på är trummorna. Jag tänkte bara på det ibland, så det skulle kanske hjälpa med ett och annat extra slag här och där (med lägre velocity/volym).

Hos mig lät gitarrerna perfekta!

Skulle vara kul att höra med sång!

Link to comment
Dela på andra sajter

trummorna e från reason 2.5, därför låter dom skit..

😕 Öjjj..det går att få till bra trummor om man petar lite på velocitystaplarna hörrni...

Reason Drumkits låter annars väldigt bra - soundmässigt - om det är dem du använt?

Intressant ljudbild som växlar mellan vräk och dämpad softness med ambienssmak utan att låta krystad.

Tror den här kan bli fet med rätt sångare, lite vidare mixning..och..och..och lite pet på velocitystaplarna då f'ståss.

Kör så strängarna gnistrar

Link to comment
Dela på andra sajter

Diggar detta stenhårt! Trummorna känns dock lite för programmerade och stela, jobba som Lundin sa med olika styrka i slagen, accentuera t.ex. hihaten på fjärdedelarna, kanske lägg till spökslag och ett par "fetare" fills där du blandar svaga och starka slag, gör kombinationer mallan bastrumma+cymal, pukor och virvel osv...

Bara ett förslag! 😱 Skön låt, hoppas det inte blir growl på denna 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

detta e ju bara demo inspelningar de ska ju dit riktiga trummor o sång men de e bara kul o veta vad folk tycker men tack för tipsen. helst vill jag veta hur man får gitarrerna o låta bättre. jag har inte en aning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, peta lite på velocity staplarna eller så... *host* "drumkit from hell" *host*

För gitarren kan du ju använda någon form av kompressor, om du inte redan prenumererar på studio så köp föregående nummer, där man får med en skiva med massa roliga gitarr pluggar!

Redigerat av zkitz
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

jo jag har laddat ner drumkit from hel..fast de e bara nu i inledningsfasen. har startat ett nytt band nu . så riktiga trummor blir de.

o jag kom på en sak till nu...har spelat in ett tag o alltid tyckt jag fått ett förbannatdåligt ljud. men så nu testade jag o flytta micken en liten bit ifrån förstärkan. o vips bättre ljudbild...kunde ingen sagt de direkt? *host*

Redigerat av MrsDude
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...