Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, kör med tvÄ Maudio delta1010 syncade via spdif ut/in. FÄr det att funka bra men ibland strular det lite och cubase sÀger ifrÄn sÄ dÄ mÄste jag starta om datorn.

TÀnkte höra om det Àr nÄgon som fÄtt det att funka klockrent, och i sÄ fall har lust att göra en skÀrmdump pÄ instÀllningarna för dom tvÄ korten i m-audio setupen.

Vore jÀttesnÀllt

Annons
Postat

Varför synca dom via spdif? Vi har haft vÄra syncade via wordclock...funkat kanon. men med de nya drivisarna sÄ kan man synca dom internt.

Postat

Jag har bestÀllt en wordclock kabel frÄn Estrad men dom hör ju aldrig av sig. Har skickat tvÄ mail men dom vill inte svara. Hur syncar man internt dÄ?

Hur ska jag stÀlla in korten för att allt ska funka som det skall?

Det var dÀrför jag tÀnkte att nÄgon vÀnlig sjÀk bara kunde göra tvÄ skÀrmdumpar.

En pÄ kort 1 instllningarna och en pÄ kort 2 instÀllningarna.

Postat

AlltsÄ...alla korten hamnar ju i samma kontrollpanel sÄ hur man skulle kunna ta skÀrmdumpar pÄ instÀllningarna till kort 1 och sen kort 2 fattar jag inte.

I hardware settings har du instÀllningen till syncen.

Har för mig det stÄr Internal sync. NÀr vi hade tankat de nya drivisarna stÀllde den sig pÄ det automagiskt.

Postat

Jo det funkar, men ibland strular det.

Fick testa massa varianet av instÀllningar tills det hela funkade. Problemet var inte med sjÀlva syncen. Tror det Àr med resten. Nu Àr samplingsfrekvensen lÄst i cubase pga setupen i M-audio. Jag har problem att plocka in filer i andra bit och amplingsfrekvenser. Försöker jag Àndra i m-audio setupen. SÄ kan inte cubase starta bÄda korten. DÀrför tÀnkte jag att den enklaste vore om nÄgon som oxÄ sitter pÄ tvÄ kort bara junde göra tvÄ skÀrmdumpar sÄ kunde jag se precis vad jag ska sÀtta allt pÄ.

Postat

I hardware settings. Har du satt "codec sample rate" pÄ Locked?? Kanske kan va det isÄfall?

Sitter tyvÀrr inte i studion sÄ jag kan ta screenshots. Och hÀr hemma har jag bara 1 delta kort.

Verkar mÀrkligt att cubase inte kan starta upp bÄda korten om du Àndrar instÀllningar.

Prova att avinstallera drivrutinerna...byt plats pÄ korten och installera om dom.

Postat

NÄ, tror inte jag börjar med att byta plats pĂ„ dem. Tror jag kollar om det finns nĂ„gon som fĂ„tt det att funka och har lust att göra tvĂ„ skĂ€rmdumpar. Visar det sig att jag har nĂ„gra andra instĂ€lningar Ă€n pĂ„ bilderna Ă€r det ju bara för mig att Ă€ndra. Om det Ă€r jag som gjort fel sĂ„ hjĂ€lper det ju inte att slĂ€nga runt korten. jag kommer ju Ă€ndĂ„ att göra samma fel igen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.