Jump to content
Annons

Yellow Goose - The Haunt


Recommended Posts

Annons

Mysigt men ganska intetsägande. Kopplingen till the Knife känns avlägsen. De gör ju skabbmusik med stolthet.. detta är mest snyggt. Smuts kontra hissmusik, liksom. Nå. Du har en bra grund i mitt tycke men behöver kanske ta det hela till en något personligare nivå. Experimentera eller lägg till någon hook..

Link to comment
Dela på andra sajter

Orgeln känns kanske inte helt klockren, men jag gillar basgång och trummor. Kopplingen till the knife har jag inte så svårt att göra, dom gör också elektronisk musik som känns varm, till skillnad från den kyla sådan ofta har.

Gillade dock strange forest fruit bättre, mest på grund av orgeln. Vet inte riktigt om det skulle hjälpa att byta ljudet, kanske skulle tänka om helt vad gäller melodislingan? Iallafall bitvis... eller jag vet inte.

Vad jag vet är att jag saknar lite omväxling vid 1.37, där skulle jag vilja ha nån extra synth, någon pad eller nåt som gör att det inte känns riktigt likadant som tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så all varm elektronisk musik låter the Knife? 😎

Sa jag det?

Klart att det inte låter som the knife, eftersom 90% av deras sound = Karins röst, men när det var uppe på tapeten tyckte jag inte kopplingen var så långsökt, men det är ju bara jag. Inget kritik mot dig, ta det lugnt 😛

Det är liknande känsla i bas/trummor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att det kanske saknas nått efter breaket, tack för tipset! Ska snickra lite på det.

På tal om the knife - det var ju främst bas och trummor jag menade när jag själv tyckte att det lät lite som the knife... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Shoo

Du e absolut på väg till nånting här men det känns som om historien inte riktigt har utvecklats än , testa att leka lite med reverben,panen och lite mer bakrundsjud , men det är inte heeeelt nödvändigt för det lät bra ändå 🙂

bara mitt perspektiv

peace

Norman Beatz

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Denna låt kräver en stönande kvinna i bakgrunden. Antingen på band eller live. Eftersom det inte alltid kan garanteras att lyssnarna har möjlighet till stönande kvinnor on-demand, sku jag ta det hela på säkra sidan och lägga in henne i låten i stället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...