Jump to content
Annons

Line 6 Tone Port


Daniel H

Recommended Posts

Annons
Jag har en UX2, inga problem att få det att fungera. Installera drivare, sätta i sladden, köra.

Hej Mornel,

Använder du den som "enda" ljudkort? Låter den bra?

Jag har inte hunnit använda det särskilt mycket än, skaffade det nyligen och har mikrofonen liggande i replokalen. Men jag har lånat hem en annan mikrofon för att laja lite med preampmodelleringen och tycker att det låter schysst, mycket användbart ljud. Sen är jag inte rätt person att uttala mig om hur nära originalen det låter, hur "äkta"" gitarrstärkarna låter och hur preampsen är i förhållande till dyrare varianter, men jag gillar kortet, jag blir kreativ med det och allt fungerar som det ska.

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tack för infon!

Har ytterliggare en liten fråga: Hur mycket minne har du i datorn? Har själv 512Mb men misstänker att jag behöver utöka något. Har guitarport och upplever att den hackar och låser datorn ibland om jag kör för stora projekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, ljudexempel finns det gott om på Line 6 websida. Mina vill du ändå inte höra, jag har ett dåligt dämpat rum och en skitgitarr.

Jag har samma sak. Skitgura. Så jag vill gärna höra dom.

Exemplena hos Line6 är ju inspelade med superguror, gjorda av superproducenter i superstudios.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, ljudexempel finns det gott om på Line 6 websida. Mina vill du ändå inte höra, jag har ett dåligt dämpat rum och en skitgitarr.

Jag har samma sak. Skitgura. Så jag vill gärna höra dom.

Exemplena hos Line6 är ju inspelade med superguror, gjorda av superproducenter i superstudios.

Så du vill höra hur ljudkortet låter när någon som inte kan spela gitarr lirar på en usel gura? 🙂 Tja, vi får se om jag har tid att plocka fram grejorna ikväll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, ljudexempel finns det gott om på Line 6 websida. Mina vill du ändå inte höra, jag har ett dåligt dämpat rum och en skitgitarr.

Jag har samma sak. Skitgura. Så jag vill gärna höra dom.

Exemplena hos Line6 är ju inspelade med superguror, gjorda av superproducenter i superstudios.

Så du vill höra hur ljudkortet låter när någon som inte kan spela gitarr lirar på en usel gura? 😄 Tja, vi får se om jag har tid att plocka fram grejorna ikväll.

Jag är inte heller så bra (även om det går framåt).

Vore nice att få veta vad jag kan förvänta mig.

Snackade med en jättetrevlig musikbörsensnubbe via mail, och dom får inte in den förän i slutet av januari. Så tills dess får jag sukta mig lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej! Jag har också blivit sugen att skaffa en toneport och surfat runt lite på tyska sajter där den billigare verkar ligga på ca 120-130 EUR. Skulle dock gärna hört lite mer av de olika bas- och gitarrljuden än vad som bjöds på ljudklippen på line6 hemsida. Ngn som provat lite och har några intryck att dela med sig av?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Jag har också blivit sugen att skaffa en toneport och surfat runt lite på tyska sajter där den billigare verkar ligga på ca 120-130 EUR. Skulle dock gärna hört lite mer av de olika bas- och gitarrljuden än vad som bjöds på ljudklippen på line6 hemsida. Ngn som provat lite och har några intryck att dela med sig av?

Den ska ju ha samma ljudmöjligheter som xt-serien vad jag har förstått.

Vad jag inte förstår är hur mjukvara ska kunna låta likadant som "the real xt"? Men å andra sidan så är det ju bara en massa ettor och nollor som flyger omkring inuti xt:n också...? 😄

Gå till Line6 Forum, där hittar du garanterat bvåde ljudklipp och åsikter om ljuden...

Deras server låg nere nu märkte jag, men testa senare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Jag har också blivit sugen att skaffa en toneport och surfat runt lite på tyska sajter där den billigare verkar ligga på ca 120-130 EUR. Skulle dock gärna hört lite mer av de olika bas- och gitarrljuden än vad som bjöds på ljudklippen på line6 hemsida. Ngn som provat lite och har några intryck att dela med sig av?

Den ska ju ha samma ljudmöjligheter som xt-serien vad jag har förstått.

Vad jag inte förstår är hur mjukvara ska kunna låta likadant som "the real xt"? Men å andra sidan så är det ju bara en massa ettor och nollor som flyger omkring inuti xt:n också...? 😆

Gå till Line6 Forum, där hittar du garanterat bvåde ljudklipp och åsikter om ljuden...

Deras server låg nere nu märkte jag, men testa senare...

Tack för tipset om forumet, hade lyckats missa det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...