Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

tjena!UrsÀkta om denna trÄd redan existerar, men jag hittade verkligen inte den pÄ sökningar, jag skulle behöva anvÀnda vengance sounds i vissa samanhang i cubase sx 3. gÄr det att anvÀnda?, vart lÀgger man dem i sÄnna fall?

Redigerat av mars_volta
Annons
Postat

Du gör pÄ samma sÀtt som du gjorde i Logic. AnvÀnd en sampler-plugin i Cubase och ladda in wav-filerna.

Fast trumljuden mĂ„ste du iofs inte ha sampler till. Du kan importera filerna pĂ„ ett audiospĂ„r i Cubase och copy/paste dĂ€r du vill ha dem 🙂

Postat
Du gör pÄ samma sÀtt som du gjorde i Logic. AnvÀnd en sampler-plugin i Cubase och ladda in wav-filerna.

Fast trumljuden mĂ„ste du iofs inte ha sampler till. Du kan importera filerna pĂ„ ett audiospĂ„r i Cubase och copy/paste dĂ€r du vill ha dem 🙂

🙂 okej, okej.. men sĂ„ hĂ€r Ă€r det 🙂 jag anvĂ€nde alldrig vengance sounds i logic 🙂🙂 , aja,, men man gör alltsĂ„ ett tomt audiospĂ„r och kopierar in wav filerna i spĂ„ret, och anvĂ€nder key, editor för att lĂ€gga dem rĂ€tt?

Postat

tÀnkte oxÄ passa pÄ att frÄga en annan sak:

I Cubase, vad finns det för instÀllningar för att göra det sÄ lÀtt för datorn som möjligt? ( jag vet nÄgra , men jag skulle helst vilja veta alla grejor man kan Àndra pÄ för datorns bÀsta)

jag har 1024 samples i latency, tycker att det borde underlĂ€tta en del 😛

ESI juli@ ljudkort , 40 GB hÄrdisk ( har delat pÄ den till 32 och 8 GB) , 1.4 GhZ processor, 768 RAM))

alltsĂ„, vad gĂ„r det att göra i cubase för att underlĂ€tta sĂ„ mycket för datorn som möjligt? 😄

Postat
tÀnkte oxÄ passa pÄ att frÄga en annan sak:

I Cubase, vad finns det för instÀllningar för att göra det sÄ lÀtt för datorn som möjligt? ( jag vet nÄgra , men jag skulle helst vilja veta alla grejor man kan Àndra pÄ för datorns bÀsta)

jag har 1024 samples i latency, tycker att det borde underlĂ€tta en del 🙂

ESI juli@ ljudkort , 40 GB hÄrdisk ( har delat pÄ den till 32 och 8 GB) , 1.4 GhZ processor, 768 RAM))

alltsĂ„, vad gĂ„r det att göra i cubase för att underlĂ€tta sĂ„ mycket för datorn som möjligt? 🙂

ingen som vet? 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.