Jump to content
Annons

Två nya låtar, de första i Cubase SE3


iHz

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Deformation

* ARTIST/GRUPP: iHz

* GENRE: Ambient

* LÅTLÄNGD: 03:02

* KOMPOSITÖR: Johan Borg

* PRODUCENT: Johan Borg

* EV. MEDVERKANDE: -

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4,18MB

* STATUS: Färdigt demo

* LÅTLÄNK: Deformation lo-fi Deformation hi-fi

----------

* LÅTNAMN: Mean Mono

* ARTIST/GRUPP: iHz

* GENRE: Electronica

* LÅTLÄNGD: 04:42

* KOMPOSITÖR: Johan Borg

* PRODUCENT: Johan Borg

* EV. MEDVERKANDE: -

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 6,45MB

* STATUS: Färdigt demo

* LÅTLÄNK: Mean Mono lo-fi Mean Mono hi-fi

Det här är mina första låtar jag har gjort i Cubase SE3 sen jag fick det i julklapp. Vi har precis införskaffat två sprillans nya datorer, en stationär och en bärbar. Jag har installerat Cubase på båda. Det var lite överraskande att jag gjorde min första låt i Cubase, på den bärbara datorn, när jag hade bättre grejer att jobba med på den stationära. Men jag antar att jag arbetar bättre med lite begränsningar.

Jag är väldigt nöjd med båda dessa låtar. Deformation var mest ett testprojekt för att se vad programmet klarade av att göra och det är långt ifrån en komplicerad produktion. Fick klart den på två dagar. Den senare, Mean Mono började jag arbeta på den 28:e. Denna är inte heller så komplex - använde bara 16 spår, men det räckte.

Till Deformation fick jag inspirationen från en snubbe som kallar sig för Pete Phunk på download.com och till Mean Mono var Mylo min stora inspirationskälla. Fick hans nya album Destroy Rock & Roll i julklapp och nu är den snart sönderlyssnad, bara för att den är så grymt bra! Tänkte att jag ville göra något liknande, så det gjorde jag.

Än så länge har jag bara använt mej av Cubases inbyggda pluggar och vst-instrument och gratis sådana jag hittat på nätet. Det finns riktigt grymma gratispluggar där ute, och förstår inte riktigt varför man ska slösa tusenlappar på dyra Line6-paket.

Anyway, enjoy! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

EDIT: förresten... skriv vad ni tycker om dom och ge mej tips på vad jag kan göra bättre. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Börja med att kom på en melodi. För jag hörde då bara nå typ av trummor och massa tjaffs kraffs.

>_< finns väll säkert en musikstil för det också.. Men jag tillhör inte den som lyssnar på det.

Kan du spela något instrument förresten?

Link to comment
Dela på andra sajter

det här är just en sån där musikstil som bara är en "nå typ av trummor å massa tjaffs kraffs". Ja, jag har spelat piano och trummor sedan sex, respektive fem år. Ljudnivån kanske inte är den bästa, men sen är jag inte bäst på mixning heller. Men min mening är att vara lite provocerande i min musik, så det är meningen att det ska skära lite i öronen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mean var lite småcool faktiskt men det känns som att du lätt skulle kunna fixa dit lite samplingar från nån film eller nått. Röstsamplingar...om du förstår hur jag menar. Och så vore det coolt med nån slags basgång oxå.. Den går att utveckla, helt klart.

Det skulle nog bli mer intressant att lyssna om du hade lite mer grejer i...som sagt.

😆

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

yo yo!

Lyssnade på Mean mono nyss!

Riktigt Cool faktiskt. Dock behöver nivåerna sjusteras lite. Vilket programm jobbar du i?

Den andra låten lät lite skumt. Kan vara att man är tvungen att lyssna på de i lo-fi och dessutom så har jag crapigaste högtalarna här i aneby 😳

jaja! TJA!

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för svaren! 😉

Använder Cubase SE3 och en hel del gratispluggar och syntar. Jag har också funderat på en basgång, men jag sket i den, för ja ville ha upp den snabbt... Ska jobba vidare på Mean Mono senare, men jag försöker få till en ny låt snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...