Jump to content
Annons

MBox 2 och Mac G4 under 1GHz


CEB

Recommended Posts

  • 3 veckor senare...
Annons

Jag kör Mbox av den första upplagan och PT LE 7. Det borde vara exakt samma belastning på datorn med Mbox 1 som med Mbox 2. Såvitt jag vet är väl den enda principiella skillnaden att det är inbyggt MIDI-interface på 2:an plus en massa tekniskt marknadsföringstjafs som ingen männska fattar.

Jag har en iBook G4 800 MHz med 640 MB RAM och lagrar dessutom filerna på den interna hårddisken. Det funkar inte felfritt! När jag spelar in två kanaler samtidigt i 24 bitars verkar det som att disken (eller nåt...) inte hänger med. Men sen jag bytte till 16 bitar har jag inte haft något problem alls faktiskt. Det funkar som smort. Jag höll på och lekte med Garageband innan och när man väl kommer underfund med grunderna i PT så går det inte att jämföra varesig vad det gäller snabbhet, stabilitet, eller enkelhet. ProTools LE är helt fantastiskt finurligt! 🥰

Om du inte skulle nöja dig med att riskera att köra på 16 bitar så antar jag att du borde köpa en extern 7200 rpm FireWire-disk att lagra projekten på och sen kanske också skaffa dig typ 1 GB RAM.

Det hör till saken att jag verkligen inte är speciellt haj på såna här saker - ta det jag säger med en nypa salt! Men det var ju ingen annan som svarade på din tråd så....

Redigerat av Pajaspojken
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar köra i 16 bitar så det borde gå och jag har 896 MHz SDRAM så det borde funka då. De ska ju alltid skräma upp en i affären med att det kanske inte startar alls eller att man inte får någon support om grejjerna inte funkar...

Tack för svar!

Redigerat av CEB
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...