Ibowfornoman Posted December 30, 2005 Share Posted December 30, 2005 Försöker installera mitt DMX 6 fire ljudkort i min nya dator. Men av någon anledning lyckas jag inte. Satte den först i slot 4 och prövade. Funkade inte. Byte till slot 3 och får fortfarande medellandet "denna enhet kan inte startas (kod 10)" Vad tror ni kan vara problemet?! Vore jättetacksam för lite hjälp! 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ibowfornoman Posted December 31, 2005 Author Share Posted December 31, 2005 Tror ni det kan hjälpa om man installerar SP4 på Win XP home edition? 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ibowfornoman Posted December 31, 2005 Author Share Posted December 31, 2005 Jippi!!!! Jag fixa det!!!!! Så nu behöver ni inte ligga sömnlösa om nätterna. 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sounden Posted December 31, 2005 Share Posted December 31, 2005 Vad var det för problem då? utifall någon annan får samma problem. /S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ibowfornoman Posted January 1, 2006 Author Share Posted January 1, 2006 Vad var det för problem då?utifall någon annan får samma problem. /S Försökte installera mitt gamla ljudkort på en ny dator med win xp. Dmx 6fire har fungerat utmärkt på win 2000 och nu av någon anledning så funkade inte. Sen hitta jag ett forum som sa att man var tvungen att hämta alla drivrutiner och software från terratecs hemsida istället för att använda installations skivan man fick. (nån bugg av något slag) avinstallera drivrutinerna i system 32 mappen för hand (manuellt, eftersom det inte kommer att fungera annars) Sen efter avinstallationen så startar man om datorn. då säger den att man har en ny enhet att installera. trycker in att man vill leta efter drivrutiner manuellt (det är viktigt att drivrutiner och kontrollpanel är 5.40, Likadana med andra ord) Sen borde problemet var ur världen. Det blev det för mig i alla fall!!!! Funkar det inte så prova en annan slot Mvh Ibowfornoman 😎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twilight_Zound Posted January 1, 2006 Share Posted January 1, 2006 SP4 ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts