Jump to content
Annons

Only hate


Lonian

Recommended Posts

LÅTNAMN: Only hate

ARTIST/GRUPP: Dead zombie

GENRE: något synth aktigt

LÅTLÄNGD: 3:06

KOMPOSITÖR: John Israelsson

PRODUCENT: John Israelsson

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.85Mb

STATUS: Färdig om inte mera sång placeras in förståss.

En låt som jag gjorde först 2004, men fixade bättre ljud nu i den osv.

Vad tycks?

Tycker att man tröttnar lite på allt trummande.

Och så har den ju iofs inte heller speciellt varienrande bas slingor.

2005_Only_hate.mp3

Redigerat av Lonian
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skriver medans ja'....

Rätt skönt piano i början, men det hörs lite att det är gjort enbart med datorn. Spela på en flygel istället vetja! 😏 Annars så gillar jag fortsättningen. helt okej distsång! 😉

Det här kan nog bli riktigt mäktigt, tror jag! 😠 Jobba på, och gör ditt bästa! 😛

\Trött

Ed: Såg att den var i stort sett färdig. :rolleyes: hmm, jag skulle fortsätta på dehär.

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Mixen behöver nog lite mer jobb, sången låter lite lågt mixad. Håller med dig om att trummorna blir lite tröttsamma efter ett tag. Ganska stökig programmering som mer känns slumpartad än uttänkt. Personligen tycker jag snareljudet är lite väl platt och opersonligt.

Är det en sampling från doom som skriker där ibland? Låter jäkligt likt i alla fall (var iofs länge sedan jag spelade det).

Dessvärre upplever jag låten som relativt intetsägande. Inget som jag får någon relation eller koppling till när jag lyssnar. Går in genom ena örat och ut genom det andra (5e lyssningen nu).

Kanske låter lite hård nu, men jag är rak och säger vad jag tycker. Lyssnar själv mycket på och gör nästan uteslutande synthmusik (även då lite mörkare EBM, futurepop och liknande då och då). Tänkte det kunde vara relevant och påpeka, så du inte tror jag är någon rocker som bara vill ha mer gitarrer. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

>Rätt skönt piano i början, men det hörs lite att det är gjort enbart med datorn.

Hehe, tja det är ju bara fl keys i fruityloops, dvs orginal pianot =p

>Är det en sampling från doom som skriker där ibland? Låter jäkligt likt i alla fall (var iofs länge sedan jag spelade det).

Yepp, det är en sampling från Doom :rolleyes:

>Såg att den var i stort sett färdig. hmm, jag skulle fortsätta på dehär.

Jo, visst skulle den behövas förbättras. Kanske har jag inte tillräckligt mycket kunskap till att helt enkelt göra den mer bra än vad den är, dessutom så när man väl skapat någonting så är det skönt att släppa taget. Lyssna om samma melodi i några timmar så får man rätt ont i huvudet. Det är dock några små saker som jag skall trixa till, som har med rösten att göra.

Men vad gäller melodier så låter jag skiten vara. 😎

>Dessvärre upplever jag låten som relativt intetsägande. Inget som jag får någon relation eller koppling till när jag lyssnar. Går in genom ena örat och ut genom det andra (5e lyssningen nu).

🙂 Då jag satt i bussen för att hitta småfel i låten på mp3 spelaren så somnade jag till den. Tja, all musik behöver kanske inte vara sådan som man hänger med i. -s-

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, grym sampling från Doom!

.. hursomhelst, på nåt sätt känns det som om mixen är alldeles för luftig. Ingen kompakt massa som levereras till lyssnaren. Ett ensamt soft piano funkar inte så bra ihop med en massiv bastrumma och bas.

Det distar ibland förövrigt, när virveltrumman och bastrumman går ihop..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...