lahlii (oregistrerad) Postat 23 december 2005 Postat 23 december 2005 Tja allihopa Jag har en Studioprojects b1 mick, en VTB-1 mic pre amp och ett Ac'97 ljudkort. När jag spelar in så blir ljudet ganska tunt, livlöst och vasst så jag undrade ifall jag har ljudkortet o skylla för det här eller själva akustiken i rummet. Ifall det då är ljudkortet som är felet vad kan ni då föreslå för ljudkort? (i 1-2000kr klassen) Mvh 🙂 ps. kan du inte komma med nånting mer konstruktivt än en fånig kommentar så kan du göra världen en tjänst och hålla det för dig själv seriösa svara uppskattar rejält 😛
Hans Postat 24 december 2005 Postat 24 december 2005 (redigerat) Hej! Om det räcker med 2 in/ut är tipset E-mu 1212m à ca 2000:- ... med the same A/D converters used in Digidesign®'s flagship Pro Tools® HD I/O Interface. Ska köpa ett själv! Redigerat 24 december 2005 av Hans
Lars Garage Postat 25 december 2005 Postat 25 december 2005 Både mik och preamp har ju fått bra kritik, ljudkortet vet jag inget om. Men hur är akustiken i rummet då?
NONHALO Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 ac97! är inte det inbyggt på moderkortet ? låter då som så. isåfall har du ett skäl att köpa nytt ljudkort om man säger så 😠
Humor Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 jag skulle föreslån m-audio 2496. Ett av de mest prsivärda korten jag vet.kostar väl runt 700.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.