infobandit Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 God Jul TÀnkte köpa en ny/beg. gitarr av typen snabbspelad. NÄgra tips pÄ mÀrken/modeller och saker man bör tÀnka pÄ som pickup, smal hals, typ av stall osv /Mattias
zeandreti (oregistrerad) Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 (redigerat) Rekomenderar starkt Jackson kelly ke2 Ă€r hur nöjd som helst med min đ enda nackdelen Ă€r vĂ€ll om du tĂ€nkt sitta ner o spela, dĂ„ den gör jĂ€vulskt ont i revbens flĂ€sket efter ett tag đ Men Ă€r du en sĂ„n som hĂ„ller dig borta frĂ„n fettrondeller sĂ„ ska det vara lungt. . đ Redigerat 21 december 2005 av zeandreti
ztevie Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 (redigerat) God Jul TĂ€nkte köpa en ny/beg. gitarr av typen snabbspelad. NĂ„gra tips pĂ„ mĂ€rken/modeller och saker man bör tĂ€nka pĂ„ som pickup, smal hals, typ av stall osv /Mattias Ja, jag vet precis vad du ska göra. Du köper min Peavey Vandenberg (Inte min pĂ„ bild men jag har en likadan) Den har en extremt tunn, snabb och lĂ€ttspelad hals. Humbuckern Ă€r Alnico med ruskigt bra bett i ljudet, singlecoilen funkar bĂ€ttre för rena ljud. Kahler tremolo. Original hard case. Kanonskick, inga mĂ€rken eller andra skavanker. StrĂ€nghöjden Ă€r ocksĂ„ extremt lĂ„g fast utan en massa strĂ€ngrassel, den Ă€r max justerad för snabbhet. En riktig hĂ„rdrock-yxa... Folk som testat den tycker alltid att den Ă€r sĂ„ extremt lĂ€ttspelad, man behöver bara snudda strĂ€ngarna sĂ„ fĂ„r man ton(ungefĂ€r đ). INget pressa ner 2 cm eller fastna i strĂ€ngen ovanför vid bends hĂ€r inte... Jag kan fixa egna bilder och kanske lite ljudklipp...? Redigerat 21 december 2005 av ztevie
X-enon Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 (redigerat) Om det Àr kÀnsla du letar efter sÄ rekomenderar jag helt klart nÄgon av Ibanez RG modellerna. De har dessutom vÀligt lÄg strÀnghöjd.... Redigerat 21 december 2005 av X-enon
infobandit Postat 21 december 2005 TrĂ„dstartare Postat 21 december 2005 wow vilken julklapp đ LĂ„ter myckte intressant, bild & ljudklipp skulle inte vara fel alls!
ztevie Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Jag ska fixa det under de nĂ€rmaste dagarna... Jag Ă€r pĂ„ bra julhumör sĂ„ jag ska pressa priset under 100.000:- haha... đ
ztevie Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 (redigerat) OK, satte fart hĂ€r pĂ„ eftermiddan, sĂ„ jag har slĂ€ngt upp lite pĂ„ nĂ€tet: Fakta: Det Ă€r alltsĂ„ en Peavey Vandenberg Signature Model (typ 10-12 Ă„r gammal tror jag?) Kropp Poplar Wood(Vete fan vad det motsvarar pĂ„ svenska men hittade en sida pĂ„ nĂ€tet om trĂ€slag i gitarrer, det stod sĂ„ hĂ€r: Poplar is a string, dense, yet lightweight hardwood that is unusually resonant. Poplar, when used in solid-body electric guitars, has an exceptionally crisp sound, often described as "spirited" and "bouncy" - even "funky." Poplar guitars are ideal choices for players who favor single-coil snap and clean sound. Swamp Ash Swamp Ash, which grows partially underwater, is a lightweight wood with high stiffness (for high sound velocity), famous for its mid-range snarl and biting response.) Den Ă€r rĂ€tt sĂ„ tung den hĂ€r guran, tyngre Ă€n min Schecter som Ă€r Mahogany, kĂ€nns inte alls som "lightweight" som det stĂ„r ovan? Maple hals Ebony greppbrĂ€da 24 band 1 high-output Alnico Humbucker(ja, det stĂ„r sĂ„ i papprena) 1 high-output single-coil 1 3-vĂ€gs switch Hum, Hum+SC, SC 2 volymkontroller Kahler Locking Tremolo System Schaller stĂ€mskruvar + straplock Original hard-case Bilder finns HĂR. Har testa spela in nĂ„n kort snutt. Ta det för vad det Ă€r, det Ă€r inspelat direkt i datorn med en POD. Det vart vĂ€l sisĂ„dĂ€r... Har tyvĂ€rr inte tillgĂ„ng till nĂ„gon fet rörstĂ€rkare, som kanske hade varit det optimala. Distljuden Ă€r inspelad i humbucker-lĂ€ge och det rena i singlecoil-lĂ€ge...: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Edit: Vart nĂ„n konstig bakgrundssurr pĂ„ Clean som inte hördes vid inspelning... Redigerat 21 december 2005 av ztevie
wicked_s Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Jag sÀljer min Washburn RS-980 pga. brist pÄ pengar sÄ hÀr i jultider. Ruskigt metal, lÀttspelad och extremt skön gura. Har spelat in lite smÄ klipp med min webcam: filmklipp 1 filmklipp 2 Har Àven en mp3:a dÀr jag lirar pÄ den: Your browser does not support the HTML5 audio tag
Eternal Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Jag sÀljer min Washburn RS-980 pga. brist pÄ pengar sÄ hÀr i jultider. Ruskigt metal, lÀttspelad och extremt skön gura. Har spelat in lite smÄ klipp med min webcam: filmklipp 1 filmklipp 2 Har Àven en mp3:a dÀr jag lirar pÄ den: Your browser does not support the HTML5 audio tag Hehe tÀnkte sjÀlv hjÀlpa dig en bit pÄ traven genom att hÀnvisa till din annons... Men du hann före! Kan intyga att gitarren Àr vÀldigt lÀttspelad (om det var den Washburn jag spelade pÄ)!
ztevie Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 (redigerat) Va! 2 mot 1, det var fegt... Nu mĂ„ste jag skapa en massa fejkade anvĂ€ndare som intygar att Peaveyn Ă€r skönast! đ Dessutom filmer...? NĂ€, fan nu ringer jag John Petrucci och berhonom gĂ„ spela med min gura utanför infobandits sovrumsfönster... Redigerat 21 december 2005 av ztevie
wicked_s Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Jag sĂ€ljer min Washburn RS-980 pga. brist pĂ„ pengar sĂ„ hĂ€r i jultider. Ruskigt metal, lĂ€ttspelad och extremt skön gura. Har spelat in lite smĂ„ klipp med min webcam: filmklipp 1 filmklipp 2 Har Ă€ven en mp3:a dĂ€r jag lirar pĂ„ den: Your browser does not support the HTML5 audio tag Hehe tĂ€nkte sjĂ€lv hjĂ€lpa dig en bit pĂ„ traven genom att hĂ€nvisa till din annons... Men du hann före! Kan intyga att gitarren Ă€r vĂ€ldigt lĂ€ttspelad (om det var den Washburn jag spelade pĂ„)! Haha, tackar! Ja det Ă€r samma gitarr som du spelade pĂ„. đ
wicked_s Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Va! 2 mot 1, det var fegt... Nu mĂ„ste jag skapa en massa fejkade anvĂ€ndare som intygar att Peaveyn Ă€r skönast! đ Dessutom filmer...? NĂ€, fan nu ringer jag John Petrucci och berhonom gĂ„ spela med min gura utanför infobandits sovrumsfönster... Hoppas att jag inte trampar nĂ„gon pĂ„ tĂ„rna nu, man mĂ„ste ju ta tillfĂ€llet i akt sĂ„ att sĂ€ga. RĂ€tt kul tillfĂ€llighet eftersom att jag satte ut en annons pĂ„ vendolin igĂ„r kvĂ€ll, och idag sĂ„ sĂ„g jag pĂ„ forumet att nĂ„gon sökte en lĂ€ttspelad metal-gura. đ
Arin (oregistrerad) Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Ner till krita nu dĂ„, vad ska ni ha för dem dĂ„? đ
wicked_s Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Ner till krita nu dĂ„, vad ska ni ha för dem dĂ„? đ Jag tĂ€nkte ta 3.500 spĂ€nn för gitarren, plus att köparen fĂ„r betala frakten. Hade jag inte varit i stort behov av pengar sĂ„ hade jag aldrig sĂ„lt den vill jag poĂ€ngtera.
wah-wah Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 SjĂ€lv köpte jag en begagnad Kramer frĂ„n sent 80-tal hĂ€romdagen đ NĂ€r jag började spela var dom "onĂ„bara" prismĂ€ssigt och en drömgura om man ansĂ„g att EVH var kung! Fick den för 1800:- (inkl ny gigbag) och trots att den tydligen inte Ă€r USA-byggd (verkar som att ESP byggde Ă„t Kramer i Japan) sĂ„ Ă€r byggkvalitĂ©n ruskigt bra đ LĂ„ter bra och har lite mer hals att hĂ„lla i jĂ€mfört med t.ex Ibanez, plus att den Ă€r allmĂ€nt kultig!!! Liknande kap rekommenderas đ /wah-wah
Eternal Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Va! 2 mot 1, det var fegt... Nu mĂ„ste jag skapa en massa fejkade anvĂ€ndare som intygar att Peaveyn Ă€r skönast! đ Dessutom filmer...? NĂ€, fan nu ringer jag John Petrucci och berhonom gĂ„ spela med min gura utanför infobandits sovrumsfönster... Ja, kanske lite fegt đ . Men min Ă„sikt i frĂ„gan Ă€r helt relevant för trĂ„dstartaren. Jag vill sjĂ€lv köpa Washburn-gitarren men hĂ„ller pĂ„ med körkortet sĂ„ det Ă€r ganska otĂ€nkbart. Det finns faktiskt ett ljudklipp dĂ€r jag och wicked_s gitarrbattlar. BĂ„da spelar pĂ„ Washburnguran. Det var första gĂ„ngen jag spelade pĂ„ den och det lĂ€t bĂ€ttre Ă€n min invanda Ibanez. Fingrarna flöt bĂ€ttre (kanske var kortare strĂ€ngavstĂ„nd) och allt kĂ€ndes "hemma". Om intresse finns kan jag lĂ€gga upp den pĂ„ demoforumet!
wicked_s Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Va! 2 mot 1, det var fegt... Nu mĂ„ste jag skapa en massa fejkade anvĂ€ndare som intygar att Peaveyn Ă€r skönast! Dessutom filmer...? NĂ€, fan nu ringer jag John Petrucci och berhonom gĂ„ spela med min gura utanför infobandits sovrumsfönster... Ja, kanske lite fegt đ . Men min Ă„sikt i frĂ„gan Ă€r helt relevant för trĂ„dstartaren. Jag vill sjĂ€lv köpa Washburn-gitarren men hĂ„ller pĂ„ med körkortet sĂ„ det Ă€r ganska otĂ€nkbart. Det finns faktiskt ett ljudklipp dĂ€r jag och wicked_s gitarrbattlar. BĂ„da spelar pĂ„ Washburnguran. Det var första gĂ„ngen jag spelade pĂ„ den och det lĂ€t bĂ€ttre Ă€n min invanda Ibanez. Fingrarna flöt bĂ€ttre (kanske var kortare strĂ€ngavstĂ„nd) och allt kĂ€ndes "hemma". Om intresse finns kan jag lĂ€gga upp den pĂ„ demoforumet! *skratt* ja gör det! VĂ„r "battle" Ă€r ju i klass med Steve Vai VS Yngwie Malmsteen. LĂ„ter som om fingrarna Ă€r ett stycke slappa ballar som slĂ„r och daskar mot strĂ€ngarna. Shred Ă„t folket!
ztevie Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 (redigerat) Hoppas att jag inte trampar nĂ„gon pĂ„ tĂ„rna nu, man mĂ„ste ju ta tillfĂ€llet i akt sĂ„ att sĂ€ga. Nej dĂ„ inte alls, men dĂ€remot kĂ€ndes det som att nĂ„gon stod pĂ„ mina fingrar nĂ€r du spelar in sĂ„na dĂ€r hemska snabba yngwie-grejer..? đ NĂ€, men allvarligt, det Ă€r ju infobandits trĂ„d? Han frĂ„gar efter tips pĂ„ metallguror, sĂ„ det Ă€r fritt fram för alla. Det finns sĂ€kert fler som har nĂ„n yxa som ligger hemma och skrĂ€par? Pris? JasĂ„, mĂ„ste man ange det ocksĂ„? jag hade vĂ€l tĂ€nkt runt samma som wicked ungefĂ€r. Runt 3500:- kanske... Jag har inte testat annonsera eller nĂ„t Ă€n, och egentligen behöver jag inte pengarna sĂ„ desperat heller. Fast en POD XT börjar jag bli sugen pĂ„...! Kollade pĂ„ ebay och hittade 4 st: Den första var rosa och har inget "Köp nu"-pris. Han har blivit bjuden $100 av nĂ„gon. Nr 2 ska ha $500 för att fĂ„ köpa den direkt. Den har en extra SC och Ă€r mĂ„lad som... Ja, vet inte, men det ser ut som nĂ„n klottrare har lagt vantarna pĂ„ den stackars guran? Den tredje var sliten som fan. Han skriver t.o.m "Very used", vilket verkar vara ett understatement. KöpNu-pris $325. Den 4:e och sista ska ha $830 för att slĂ€ppa den. Jag fĂ„r se om jag fĂ„r tummen ur och kastar in nĂ„n annons för att kolla intresset bland allmĂ€nheten...? edit: Förresten wicked, det Ă€r mycket ditt fel att jag Ă€r sugen pĂ„ xt:n, tycker du har fĂ„tt till jĂ€vligt sköna sound pĂ„ andra klipp jag hört av dig. KĂ€nns som att den kanske Ă€r strĂ„et vassare Ă€n pod 2... Förresten lĂ€nkarna funkar inte. GĂ„ till ebay och sök pĂ„ peavey vandenberg sĂ„ dyker de upp... Redigerat 22 december 2005 av ztevie
infobandit Postat 22 december 2005 TrĂ„dstartare Postat 22 december 2005 wicked_s: omfg dom filmklippen Ă€r inspirerande! har sett dom innan men de blir aldrig gammla. hur gick det med din gitarrtrĂ„d med lite tekniktips osv? ingen press men de hade uppskattats som fan đ ztevie: tack för all infon och bilder vĂ€ldigt vacker gura. Ă€r sĂ€kert inte ensam om att vilja köpa nĂ„gon av gitarrerna. Ă€r det för att det Ă€r jul eller Ă€r det alltid sĂ„hĂ€r trevlig stĂ€mmning pĂ„ forumet? alla verkar schyssta och hjĂ€lpsamma, nice...
wicked_s Postat 22 december 2005 Postat 22 december 2005 Hoppas att jag inte trampar nĂ„gon pĂ„ tĂ„rna nu, man mĂ„ste ju ta tillfĂ€llet i akt sĂ„ att sĂ€ga. Nej dĂ„ inte alls, men dĂ€remot kĂ€ndes det som att nĂ„gon stod pĂ„ mina fingrar nĂ€r du spelar in sĂ„na dĂ€r hemska snabba yngwie-grejer..? đ NĂ€, men allvarligt, det Ă€r ju infobandits trĂ„d? Han frĂ„gar efter tips pĂ„ metallguror, sĂ„ det Ă€r fritt fram för alla. Det finns sĂ€kert fler som har nĂ„n yxa som ligger hemma och skrĂ€par? Pris? JasĂ„, mĂ„ste man ange det ocksĂ„? jag hade vĂ€l tĂ€nkt runt samma som wicked ungefĂ€r. Runt 3500:- kanske... Jag har inte testat annonsera eller nĂ„t Ă€n, och egentligen behöver jag inte pengarna sĂ„ desperat heller. Fast en POD XT börjar jag bli sugen pĂ„...! Kollade pĂ„ ebay och hittade 4 st: Den första var rosa och har inget "Köp nu"-pris. Han har blivit bjuden $100 av nĂ„gon. Nr 2 ska ha $500 för att fĂ„ köpa den direkt. Den har en extra SC och Ă€r mĂ„lad som... Ja, vet inte, men det ser ut som nĂ„n klottrare har lagt vantarna pĂ„ den stackars guran? Den tredje var sliten som fan. Han skriver t.o.m "Very used", vilket verkar vara ett understatement. KöpNu-pris $325. Den 4:e och sista ska ha $830 för att slĂ€ppa den. Jag fĂ„r se om jag fĂ„r tummen ur och kastar in nĂ„n annons för att kolla intresset bland allmĂ€nheten...? edit: Förresten wicked, det Ă€r mycket ditt fel att jag Ă€r sugen pĂ„ xt:n, tycker du har fĂ„tt till jĂ€vligt sköna sound pĂ„ andra klipp jag hört av dig. KĂ€nns som att den kanske Ă€r strĂ„et vassare Ă€n pod 2... Förresten lĂ€nkarna funkar inte. GĂ„ till ebay och sök pĂ„ peavey vandenberg sĂ„ dyker de upp... Pod xtn kan rekomenderas. Gillar den skarpt! đ
wicked_s Postat 22 december 2005 Postat 22 december 2005 Tog precis lite bilder pÄ gitarren och slÀngde upp pÄ nÀtet. SÄ hoppa in dÀr och kika ifall ni Àr intresserade av gitarren. Men infobandit har första tjing, sÄ ska han inte ha den sÄ Àr det bara att hojta till. http://cromonic.com/washburn/
Arin (oregistrerad) Postat 22 december 2005 Postat 22 december 2005 wicked_s vart bor du dĂ„ kanske inte behöver betala frakt? đł Ăr lite intresserad men jag kommer dĂ„ köpa den efter julafton i sĂ„nt fall.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.