Jump to content
Annons

cubase till pro tools?

Recommended Posts

zeandreti (oregistrerad)
Postat

Går det att göra så här att ex jag sitter hemma o kör cubase och har suttit o spelat in gitarrer och vill ha riktiga trummor på låten. kan man spara den i något specielt sätt för att kunna gå ner till en riktig studio som kör protools och öpnna mitt projekt för att lägga riktiga trummor? eller är det så att cubase =endast cubase o vice versa?. har aldrig förstå mig på sånt här så därav anledningen att jag frågar 😄

Annons
Postat

Om du ska göra så, så tror jag inte att du

ska spara det som ett cubase projekt.

Spara alla filer som högupplösta wav filer.

Typ 24/96.

mvh

Sonefors

zeandreti (oregistrerad)
Postat

ok ska prova, tack för tipset 🙂

zeandreti (oregistrerad)
Postat (redigerat)
om du har SX går det väl att spara som omf-fil?

Nja jag är ny på det här så jag vet inte hur går skulle man göra då kan bara spara som wav, jag vet inte vart man ändrar till vilket format man väljer att spara till?

Jag kan importera omf.

Redigerat av zeandreti
Postat (redigerat)

Jag höll på och jäv***es med det där förut när jag skulle ta med projekten hem till mitt PrtTools från en studio som körde cubase. Man kan spara i omf men för att kunna öppna i(eller spara från) ProTools måste den som kör ProTools köpa en svindyr DigiTranslator licens som kostar typ nästan det dubbla mot vad billigaste ProTools LE licensen inkl. ljudkort kostar.

Jag vet inte om det går att få tag på crackat (och det ska man väl inte tala om här) men jag tycket att det borde ingå i programmet (iaf i light version) och det är ju bara skamligt att den kostar så mycket.

Annars är det bara att bounca ner spår för spår i något lämpligt format och importera i det andra programmet.

EDIT: Men om det är en "seriös" studio så borde dom ha DigiTranslator installerat. Fråga.

Redigerat av flintan
zeandreti (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det var som 😱 jo dom vet att ta betalt men tack för tipset iaf, ska kolla upp med killen som har studion

Redigerat av zeandreti

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.