Jump to content
Annons

Bra MidiInstrument till PT?


Yohill (oregistrerad)

Recommended Posts

Yohill (oregistrerad)

Hey!

Har ProTools 6.1 LE, ett Digi 001 och min midiklaviatur (M-Audio Keystation 61es).

Vad Funkar till mitt system?

Tips på bra instrument?

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hey!

Har ProTools 6.1 LE, ett Digi 001 och min midiklaviatur (M-Audio Keystation 61es).

Vad Funkar till mitt system?

Tips på bra instrument?

Tack!

Jag använder mig av Sampletank.. det finns ett par rhodes, ett otal olika hammond-varianter samt ställbara värden.. Men vill du verkligen ha en bra hammond-kopia är Native instruments B4 (som dock bara har orgel-samlplingar ochdärför kanske kan vara lite väl dyrt)..

Men sampletank har ett demo på www.ikmultimedia.com... kika där.. du får ett par instrument att testa, iaf ett akustiskt piano, trummor, pads och diverse andra mer eller mindre användbara instrument..

Hypersonic har kommit ut med version två oxå.. så det kan vara ett alternativ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Yohill (oregistrerad)
Men vill du verkligen ha en bra hammond-kopia är Native instruments B4 (som dock bara har orgel-samlplingar ochdärför kanske kan vara lite väl dyrt)..

Men den kan jag väl inte ha i ProTools?

Eller?

Har kört bla den i Logic men trode inte man kan ha VSTi pluggar i PT?!

Link to comment
Dela på andra sajter

vad heter wrappern?

VST to RTAS som någon redan har nämt...

Här hittar du den

Finns den inte som gratisplugg? =)

Nej, finns inte som gratisplugg.. ;P .. och tänk på att om din VST som du skall "omvandla" har flera utgångar etc, är chansen rätt liten att det skall fungera som det gjorde i VST.. har fått en del pluggar att funka bra.. men många strular en hel del oxå..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...