Jump to content
Annons

Soulcleanse


JJMusik

Recommended Posts

# LÅTNAMN: Like a star

# ARTIST/GRUPP: Soulcleanse

# GENRE: Pop/rock

# LÅTLÄNGD: 3.30

# KOMPOSITÖR: Johan Juhlin(hullan) Staffan Mc learnon

# PRODUCENT: Johan Juhlin

# INSPELNINGSÅR: 2005

# FORMAT: mp3

# STORLEK: 4,8 MB

# STATUS: Färdig Demo

Ni kanske kommer ihåg när dbd hjälpte mig att producera "not a believer" förra året. Nu har jag och min coverbands-sångare startat ett projekt där vi kallar oss soulcleanse.

Gitarr, trumprogramering, bas och allt beträffande produktion sköts av mig. Sången av Staffan och piano/strings av Mattias.

Detta är det första projektet där jag sitter vid ratten så var lite snälla 🙁 Det krävdes lite mod för att lägga upp den då mina tidigare alster rattats av dbd.

Den här låten har en lite poppig känsla, de kommande låtarna kommer vara lite rockigare och ha lite distade guror.

bla bla bla. Nu ska jag inte förklara mig mer. Hela demon beräknas vara klar om en till två månader.

Soulcleanse___Like_a_star_Mastered_.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter proffsigt och bra. Några kommentarer: stråkljudet känns gammalt och tråkigt - behöver fräschas upp - dock inte introt som tvärtom ger förväntningar. Sången, trummor, gitarr, pianot låter alla mycket bra. Men resultatet blir lite lamt. Kanske behövs det en tjej som sjunger med ? Tror det kunde tillföra mycket 😕

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för kritiken, den kändes konstruktiv...

Till att börja med ska vi lägga om sången på hela låten då vi nu i efterhand märkt att den är väldigt otajt, man blir lite slö och tycker "det blir nog bra", men det straffar sig.

Någon tjej tror jag inte är aktuellt men stråkljudet var en intressant synpunkt

Link to comment
Dela på andra sajter

Man hör verkligen att potentialen finns i sången! Lägg om den och det kommer att bli grymt. Skulle vilja ha mer tryck på nåt sätt i låten, speciellt i höjningen.. kanske stråkarna som sabbar lite, eller feta till trummor eller bas.. 😄

det här kommer tjejern gilla i a f! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...