Jump to content
Annons

Min 1:a skiva ute!


djonas

Recommended Posts

Annons
😳 WTF!

Frakten kostar ju nästan lika mycket som skivan!

Vill köpa, men tänker inte betala så många dollars för frakten..... du har inte möjlighet att sälja själv på den här sidan klotet?

Yes såg det. 🙁

Men om man räknar på det med dagens dollarkurs (~7,90) så landar det totala priset, inklusive frakt, på ca 190 kr (om du väljer International Air vilket är det dyraste men snabbaste fraktsättet) vilket ju är vad man betalar för en skiva i skivaffären idag. 😄😛

Har inte kollat med dem huruvida jag kan sälja skivorna själv härifrån Sverige. Förmodar att det ska till en del papperarbete innan en sån grej blir verklighet. 😕

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Djonas!

Jag vill inte vara fräck på något sätt, men jag har själv kollade igenom deras kontrakt och tyckte personligen att vissa saker var lite överdrivna.

Har du fått juridisk rådgivning innan du skrev på?

mvh/

Max

Tjena!

Hehe, yes vissa delar är kanske lite överdrivna men jag körde på detta eftersom det känns som om att det hade varit mkt svårt att fixa nån liknande kontakt på svensk mark. Jag har skickat runt min musik i Sverige men det mest positiva svaret jag hittills fått är att det låter bra men det behövs sång. 😉 Jag skriver ju för bövelen "proggressiv INSTRUMENTAL hårdrock" och inte direkt några kommersiella popdängor. 😉

Att jag sen blev kontaktad av Statue Record Group och erbjuden denna möjligheten att sälja min skiva på deras webplats istället för att "kiss ass" som man får göra här i Sverige gjorde ju inte saken sämre. 😄

Nån juridisk rådgivning har jag inte fått dock. Borde kanske kollat upp det före men man lär sig väl. 🙂 Jag kör på känsla så länge. 🙂

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Ville joina alla glada och säga grattis jag med. 😕

Efter att ha hört både 10-akordslåten och 10-solos-låten, tror jag lätt att du är en tillräckligt duktig gitarrist för att klara det. Hoppas det går bra!

Tack så mkt Lynxo! 😳

Kul att du gillar de 2 experimentlåtarna. 😆

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...