Jump to content
Annons

Avbrott i uppspelning och inspelning


Kribbe

Recommended Posts

har ett grovt problem med Pro tools 6.4, detta meddelande kommer fram då jag spelar upp eller in en låt:" The operating system held off interrupts for too long. If this occurs frequently, try increasing the h/w buffer size in the playback engine panel (-6086)" De fyra sista siffrorna skiftar oxå ibland, i vissa fall till 9093.

Vad kan detta bero på, jag har ändrat buffer size och testat olika åtgärder på digidesigns answerbase sida! Återförsäljaren nämnde nåt om att det kan vara för att jag har en amd athlon processor, är det nån som känner igen problemet och lyckats lösa det?? Tack på förhand: Kristian

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
The operating system held off interrupts for too long. If this occurs frequently, try increasing the h/w buffer size in the playback engine panel (-6086)"

Så står det när datorn inte orkar mer.. d.v.s när du har nså många spår och pluggar som går helt enkelt...

har man buffersizen på 1024 å får detta meddelande så får man ta bort en plugg eller spår.

Du skriver inte hur många spår du försöker spela. Men i ditt fall är det nått som inte är kompatibelt tror jag.

Det är en himla jungel det där... det kan va så mycket olika saker som gör det.

Skriv vad du har för prylar. (Digi hårdvara och dator spes) så får vi se...

Link to comment
Dela på andra sajter

jag spela bara in eller upp EN kanal, och då blir det så!

Jag har en Mbox, första versionen! En HP dator, Amd athlon 64 processor 3200+

2.21 ghz

512 mb ram

Den chipset information är: SIS760 athlon 64 CPU to PCI bridge

Vad mer än nödvändigt att veta!

Tack för hjälpen!

Mvh: Kristian

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur har du kopplat din mbox till datorn, du har inte den på en usb hub?

Du har inte några windowsapplikationer igång i bakgrunden, (kanke dum fråga, men det var en lite knapphändig beskrivning på hur du gör när problemet uppstår)?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
softishkompis (oregistrerad)

Hallå!

Jag har köpt en mbox 2 nyligen och protools bryter hela tiden i mina inspelningar/mix

med felmeddelandet

"The operating system held off interrupts for too long. If this occurs often, try increasing the H/W Buffer Size in the Playback Engine Dialog. (-9093)"

Extremt frustrerande eftersom jag tror att min dator ska vara kompatibel.

Chipset Intel® 845G, 2.4 Ghz

FirewireHD

1,5 GB RAM

Kan det vara någon optimering i windows jag missat?

Jag har bara lagt in pluggarna som följde med, kan det vara fel på dom?

Hjääääälp 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

softishkompis (oregistrerad)

Är det i playback engine man höjer latency?

Jag har försökt massor att ändra inställningarna i playback engine, men det hjälper inte iallafall. Nåt annat man kan prova? 🙂

Redigerat av softishkompis
Link to comment
Dela på andra sajter

softishkompis (oregistrerad)

Pentium® 4 2.40 Ghz, det är vad som står i egenskaper i den här datorn iaf...

Kan det här vara något? Vet inte om det gäller XP eller nån annan windowsversion, men var hittar jag standard dual IDE controller drivern?

Saxat från digidesigns site

http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=...51&itemid=15246

In addition to checking the BIOS if DMA is not available, you can also check in device manager under "Hard disk controllers" and make sure that you have the IDE controller and NOT the ATA controller. If you have the ATA controller you will need to Update the hard disk controller driver to the "standard dual IDE controller".

Link to comment
Dela på andra sajter

softishkompis (oregistrerad)

Kan det vara så illa att man måste in i BIOS och fixa? Kan inte spela in, mixa eller bounca ordentligt, alltid 9093 felet som dyker upp 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

softishkompis (oregistrerad)

Ska mecka lite med supporten först, funkar inte det så provar jag... Dom har sagt att min hårdvara verkar kompatibel så det ska inte vara där felet ligger iaf. Dom sa till mig att installera nya PACE drivers, kan det göra nån skillnad?

Link to comment
Dela på andra sajter

softishkompis (oregistrerad)

Nej, jag har ingen extern usb nyckel iallafall, men kanske finns det några såna drivrutiner eller nåt installerade... hmm. blir tokig 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

intressant fråga. jag har samma problem ungefär. har nyss installerat pro tools LE 6.8.1 på min hp 671 dartor, pentium 4 (3,4 i hastighet tror jag) med H T - hyper threading. HT ska man stänga av innan man installerar, men jag vet inte hur det ska gå till så det gjorde jag inte.

men nu får jag alltså hela tiden samma felmeddelande som du, med undantag av av att felet då kallas(-6086). dvs:

"The operating system held off interrupts for to long. If this occurs frequently, try by incresing the "H/W Buffer Size" in the Playback Engine panel. (-6086)"

det har jag gjort. och massor med andra förslag från digidesign. det hjälper inte. antagligen måste jag stänga av HT innan jag installerar programmet, precis som det står i Digidesigns bruksanvisning alltså? Men hur gör jag det?!!! Jag har lyckets stoppa vid uppstarten med "F1" tangenten och kommit in på nån slags kodsida, men där hittar jag inget om HT??? hur gör man för att stänga av H T - hyper threading?

vet inte om det är ditt problem, om du har HT, men ändå, det är samma felmeddelande (utom siffrorna).

Link to comment
Dela på andra sajter

softishkompis (oregistrerad)

hmm, jag har ingen HT processor vad jag vet, men pratade med supporten igår och dom sa att man borde försöka disabla CPU throttling, i BIOS verkar det som, nån som vet hur man gör det?

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tips:

gå till Google. Skriv: "how to disable CPU throttling" . tryck sök.

Det kommer då upp många länkar (flera sidor) relaterade till detta, bland annat minst en från AVID (länken handlar om AVID Express Pro). där står hur man gör.

man får förstås läsa noga (mer än jag hinner just nu) och kolla vad som gäller för vilka datorer och så. risk finns ju annars att man stänger av nåt viktigt.

jag gjorde så med mitt problem: sökte på Google, skrev"how to disable Hyper Threading" och fick flera konkreta svar som jag ska testa så snart jag kommer till den (har datorn det gäller på helt annan plats, inte kopplad till nätet).

hoppas du får ordning på det, jag återkommer om några dagar och berättar hur det gick för min del

Link to comment
Dela på andra sajter

softishkompis (oregistrerad)

hmm det visar sig att jag behöver ett lösenord för att komma åt mina bios, har hittat information om hur man tar bort det, men då måste man ta ut batteriet från moderkortet tydligen, verkar lite känsligt det där, ska se om nån polare vill hjälpa mig göra det så jag inte sabbar nåt....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
devilmaycry (oregistrerad)

Hejhej!

Jag har ett litet problem; när jag använder t.ex eq och ändra något under tiden jag spelar upp det jag spelat in så får jag upp den där otroligt irriterande pop-upen - "The operating system held off interrupts for too long. If this occurs frequently, try increasing the "H/W Buffer size" in the playback engine panel. (-6086).

Problemet är att det spelar ingen roll hur mycket jag höjer (eller sänker för den delen) så är det likadant ändå. Och spelar ingen roll om jag ändrar något annat där inne heller.

Jag har en Intel core

T5600 @ 1.83Ghz x 1.83Ghz

2gb ram

Så den ska väl mer än väl palla med att man ändrar lite!? Börjar bli aningen irriterad på det här nu, så jag uppskattar all form av hjälp! 😆

Tack!

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...