Jump to content
Annons

Cubase SE3

Recommended Posts

Posted

Jag har kört med Cubasis VST4 några år och tänkte.. nu ska jag uppgradera.

Köpte Cubase SE och blev inte besviken.

Efter någon månad så kom SE3 och eftersom många lovordade den så uppgraderade jag igen, med följd att jag även fick köpa! en nyckel (dongle). Nöjd även denna gång, det hela fungerar ju bra.

Efter att ha kört ett tag med denna version så insåg jag att jag behöver en trummaskin , t.ex. GrooveAgent och VirtualGuitarist som fanns i Cubasis 4. Tittade runt och såg att Steinberg säljer SE3 tillsammans med GrooveAgent, VirtualGuitarist och VirtualBasist och andra instrument. Kanske visserligen lite nedbantade i paketet Studio Case II.

Jag försökte då att installera VirtualGuitarist som följde med Cubasis VST4, in i SE3, men se det gick inte. Fel version meddelar installationsprogrammet. Nu kom "Förvånad" stadiet.

Sen kom "Besviken" stadiet. Varför köpte jag inte Studio Case II ?

Nu måste jag köpa VirtualGuitarist och GrooveAgent2 för ca 5000.

...Eller, är det någon som vet om man kan köpa de "nedbantade" versionerna som medföljer Studio Case II ?

Annons
Posted

Tycker att dina gamla versioner borde gå att uppgradera.

Hur som helst så tittade jag lite på studio case för typ ett år sedan och tyckte att programmen var alldeles för nerbantade för att motivera priset. Kändes nästan som demoversioner. Fast jag har iofs aldrig testat på allvar.

Posted

personligen var jag lite besviken på både SE3 och studiocase II. jag körde SE1 innan och insåg inte att alla de maffigaste funktionerna som finns i SX/L3 inte återfinns i SE3. inte ens den fundamentala funktionen "freeze" finns att använda vilket är jävligt tråkigt.

angående studio case II så håller jag med förgående talare att det är lite demo-känsla över det och de ger bara en önskan om mer...jag hade lika gärna kunnat köpa groove agent och kört vidare med SE1, eller skitigt i hela paketet och uppgraderat till SL3 för inte många extrapengar.

angående ditt problem så tror jag det finns möjligheten att köpa Steinberg VSTi Collection för 1495kr från mi7.com.

"The Steinberg Virtual Instruments Collection combines the

• Groove Agent SE virtual drummer,

• The Grand SE piano module,

• D'cota SE analog modelling/FM synthesizer,

• Virtual Guitarist Electric Edition SE and the acclaimed

• HALion SE virtual samplerinto one attractively-priced package.

A special “Composer Set” library and a total of more than 700MB of pristine samples and sounds are included as well.

Any or all Special Edition instruments in this collection can be upgraded to their full version at attractive prices."

det är precis samma grej som du får genom studio case II, men jag föreslår att du på ett eller annat sätt prövar de olika pluggarna och bestämmer dej för en som du verkligen gillar och köper fullversionen istället. eller så kanske det är värt att köpa Steinberg VSTi Collection och uppgradera de pluggarna du gillar...vet inte vad det kostar iofs.

Posted (edited)

åh fasen.

det är tur att du finns här så du kan rätta till alla galna förslag jag kommer med så ingen blir lurad eller gör något dumt 😳

edit: (något dumt som jag skulle gjort!)

Edited by force_fEd