Jump to content
Annons

M-Audio Delta 1010LT


StarProductions

Recommended Posts

Hej på er, vill inte låta tjatig men jag har sökt på samma typ av trådar som varit uppe tidigare men fick inget svar tyvärr.

Mitt problem är att det räcker med ett enda mjukvarusynth (Hypersonic), ett enda midi spår och inga andra program i bakgrunden för att det ska börjar knastra. Ser på mätaren i cubase att den stiger upp till det röda lite då och då.

Har aldrig haft problem med detta tidigare, körde projekt med 40 midi och audiospår med kanske 10 synthar samtidigt utan problem. Men förra veckan började det knastra och då formaterade jag om hela c: och hoppades på att det skulle fixa sig, men icke...

Har inte bytt nån hårdvara sen det fungerade perfekt senast.

P4 3.0Ghz

2 Gb ram

Delta 1010LT med senaste drivrutiner

Cubase SX2

Provade med att endast installera hypersonic men ändå knastrade det.

Tack på förhand...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vet ärligt inte vad det är för fel, använder själv ett Delta 1010LT, för mig har det då aldrig blivit så, men det kan ha nåt med drivrutinerna å göra, för när jag använde de senaste drivrutinerna så kunde inte äns XP hitta hårdvaran i datorn, så jag kör på dom drivrutinerna som följde med i cdskivan, funkar as bra! prova det du med, kör på dom drivrutinerna du fick med! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Hur kollar jag minneskretsarna? (kretsen på ljudkortet, eller??)

Tänkte väl i första hand på RAM i datorn.

Räknar den upp fullt minne vid boot?

Det finns säkert nåt litet program man kan ladda ner som kollar minnet.

Sök på RAM-check eller nåt kanske...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...