StarProductions Posted December 7, 2005 Share Posted December 7, 2005 Hej på er, vill inte låta tjatig men jag har sökt på samma typ av trådar som varit uppe tidigare men fick inget svar tyvärr. Mitt problem är att det räcker med ett enda mjukvarusynth (Hypersonic), ett enda midi spår och inga andra program i bakgrunden för att det ska börjar knastra. Ser på mätaren i cubase att den stiger upp till det röda lite då och då. Har aldrig haft problem med detta tidigare, körde projekt med 40 midi och audiospår med kanske 10 synthar samtidigt utan problem. Men förra veckan började det knastra och då formaterade jag om hela c: och hoppades på att det skulle fixa sig, men icke... Har inte bytt nån hårdvara sen det fungerade perfekt senast. P4 3.0Ghz 2 Gb ram Delta 1010LT med senaste drivrutiner Cubase SX2 Provade med att endast installera hypersonic men ändå knastrade det. Tack på förhand... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emmmir Posted December 7, 2005 Share Posted December 7, 2005 Jag vet ärligt inte vad det är för fel, använder själv ett Delta 1010LT, för mig har det då aldrig blivit så, men det kan ha nåt med drivrutinerna å göra, för när jag använde de senaste drivrutinerna så kunde inte äns XP hitta hårdvaran i datorn, så jag kör på dom drivrutinerna som följde med i cdskivan, funkar as bra! prova det du med, kör på dom drivrutinerna du fick med! 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted December 7, 2005 Share Posted December 7, 2005 Du har kanske försökt köra med för låg latency? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MrPhil Posted December 7, 2005 Share Posted December 7, 2005 ett långskott kan vara att du kollar upp dina minneskretsar. har nån av de pajat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarProductions Posted December 7, 2005 Author Share Posted December 7, 2005 Tack för tipsen. Jag har inte rört nått angående latencyn, kör som vanligt på 512. Hur kollar jag minneskretsarna? (kretsen på ljudkortet, eller??) Provade även med att köra drivrutinerna från skivan som följde med, funkar fortfarande inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MrPhil Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 Hur kollar jag minneskretsarna? (kretsen på ljudkortet, eller??) Tänkte väl i första hand på RAM i datorn. Räknar den upp fullt minne vid boot? Det finns säkert nåt litet program man kan ladda ner som kollar minnet. Sök på RAM-check eller nåt kanske...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts