Hans Posted December 6, 2005 Share Posted December 6, 2005 Tja! http://www.workopolis.com/servlet/Content/...section=Science http://www.fortwayne.com/mld/journalgazette/13190626.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
DåligtGehör Posted December 7, 2005 Share Posted December 7, 2005 Dr. Dengroth säger... å även jag är skeptisk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted December 7, 2005 Author Share Posted December 7, 2005 Jag vill veta hur dom säger sig ha kunna gjort detta innan jag tror det minsta på det, vaga beskrivningar eller att skivbranch lägger ner miljoner räcker inte på långa vägar för att övertyga mig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest djay_maxwell Posted December 7, 2005 Share Posted December 7, 2005 jag såg i en annan artikel med ett företag som jobbade för bolagen och utvecklade samma typ av "avlyssnare". det programet jämförde dagens produktioner med hitlåtar och sedan tittade den extra noga på hur melodierna gick. var det nära en annan melodi så fanns det chans för en till hit. så jag tror egentligen mer på att det programet jämför och ser med förut hur det ser ut just idag. dvs jämför melider, accord rythmer etc. så i princip så skulle det där kunna stämma 😄 Någon som vill skicka dit mina låtar och se om det finns hitpotential i dom? 🙂 hihi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted December 7, 2005 Author Share Posted December 7, 2005 Att däremot en dator (i rätt programmerares händer) skulle kunna haspla ur sig hit-refränger, ifall bra producent och låtskrivare sen fick komplettera med text, vers samt musikbakgrund, betvivlar jag inte ett ögonblick 😕! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts