Frankie (oregistrerad) Postat 28 april 2004 Postat 28 april 2004 Hej alla! Jag som nu trĂ€der fram Ă€r en frilansande gitarrist frĂ„n Malmö. Gick 2 Ă„r pĂ„ Skurups musiklinje för ett antal Ă„r sedan och har jobbat med musik pĂ„ heltid de senaste 20 Ă„ren. PĂ„ senare tid har jag börjat mer och mer intressera mig för inspelning och ska försöka bygga upp en liten hemstudio. Har ett Audiophile 2496, Behringer mixer och ett Yamaha PSR9000 keyboard som grundljudkĂ€lla. Passar pĂ„ att lĂ€gga in en liten frĂ„ga ocksĂ„: Min hifi-förstĂ€rkare har gĂ„tt sönder och Jag behöver nu snabbt nĂ„got att lyssna i. Har - efter nĂ„gra avbokade gig - grymt dĂ„ligt med stĂ„lar sĂ„ det billigaste jag kunde hitta i monitorvĂ€g var Behringers MS16 för 683:- (Ă€r vĂ€l egentligen datorhögtalare). Ăr det nĂ„got att ha eller Ă€r det bara utslĂ€ngda pengar? FörstĂ„r naturligtvis att ljudkvaliteten inte kan vara speciellt bra, men för mig Ă€r det balansen mellan frekvenserna som Ă€r det viktigaste. Ska köpa "riktiga" monitorer i sommar, detta blir bara en tillfĂ€llig nödlösning. HĂ€lsningar / BL
Carl_B Postat 28 april 2004 Postat 28 april 2004 Tjena hallĂ„ och vĂ€lkommen! đ angĂ„ende din frĂ„ga skulle jag faktiskt hellre köpt ett par sketna hörlurar för 200 spĂ€nn... leta upp de rakasta o skönaste du kan hitta för sĂ„ billigt som möjligt... sen sĂ„ lyssnar du sönder öronen i de hörlurarna sĂ„ du lĂ€r kĂ€nna dem... de e va ja hade gjort om ja va riktigt fattig... ungefĂ€r som ja e nu... ÂŽjĂ€vligt att ha pengar men veta att man ska betala massa skit... đ
tordA Postat 28 april 2004 Postat 28 april 2004 HiYa đ köp nĂ„t billgt skrĂ€p, bara det lĂ„ter ! det Ă€r bra att ha sen Ă„xĂ„, lĂ„ter en mix bra i "skrĂ€phögtalare" sĂ„ lĂ„ter det för det mesta bra i "riktiga lĂ„dor" Ă„xĂ„ đ
Wille Postat 28 april 2004 Postat 28 april 2004 (redigerat) El Welcommo... đ Redigerat 28 april 2004 av Starion
Frankie (oregistrerad) Postat 28 april 2004 Postat 28 april 2004 Tackar för era inlÀgg! Pallar inte att sitta med hörlurar. Kommer imorgon att köpa Creative datorhögtalare (700:-, lÄter hyfsat bra) - det fÄr duga fram till sommaren. Funderade ett tag pÄ en microstereo istÀllet, men det finns inga externa inputs pÄ de billigaste. / BL
Plus o Minus Postat 28 april 2004 Postat 28 april 2004 vĂ€lkommen till studio forumet herr gitarrist đ
Lundin Postat 29 april 2004 Postat 29 april 2004 VÀlkommen... skulle nog köpa ett par skithögtalare och lyssna in mig pÄ..om du sedan köper monitorer sÄ kommer du fÄ tvÄ extremer som referenspunkt och detta kommer troligtvis göra dig bÀttre som mixare... det Àr ju bara bra att ha sÄ mÄnga olika högtalartyper som möjligt.. /D
Frankie (oregistrerad) Postat 29 april 2004 Postat 29 april 2004 Tackar igen för era vÀlkomsthÀlsningar och inlÀgg. Det blev inga datorhögtalare. BestÀmde mig att leta begagnat istÀllet pÄ Blocket.se och hittade dÀr en bra billig hifi-förstÀrkare - sÄ nu rullar det pÄ igen. / Frankie
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.