Jump to content
Annons

Kan man fixa detta?!


Richie76

Recommended Posts

Tja boyz! Håller på och strular som värst med Logic 5.5.1 på PC och funderar på att vända ett ljud inför ett stick som att att det lite suger lite på nått sätt, om ni förstår vad jag menar!? 😱

Måste man skaffa en sån plugg eller? Nån som har någon aning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dubbelklicka på Audio filen.

Sedan i functions menyn väljer du reverse.

Ett annat alternativ är att du lägger massa reverb på Audiofilen,

Bouncar den till en ny Audiofil med effekterna på och Sedan gör du en Reverse på den.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju även prova att vända på ljudet, lägga på ett reverb sedan bounca ner den och effekten till ett nytt spår och reversera den igen. Så gör jag när jag vill ha ett "sug"... 😏

Funkar ganska bra. Vet inte om det blir lika som Piccazzo menar men här reverserar ju liksom ljudet in och blir helt normalt... (ni fattar säkert inte men prova.) Ett tips är kanske att inte använda hela orginalljudet, om det tex är en röst så använd bara en eller max ett par stavelser.

Mvh

Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju även prova att vända på ljudet, lägga på ett reverb sedan bounca ner den och effekten till ett nytt spår och reversera den igen. Så gör jag när jag vill ha ett "sug"... 😛

Funkar ganska bra. Vet inte om det blir lika som Piccazzo menar men här reverserar ju liksom ljudet in och blir helt normalt... (ni fattar säkert inte men prova.) Ett tips är kanske att inte använda hela orginalljudet, om det tex är en röst så använd bara en eller max ett par stavelser.

Mvh

Daniel

Tackar för tipset, Daniel!

Jag mutade sången och la reverb på masterregeln, sen bounce och vänd.. Funderar på att göra om det men att ta bort cymbalerna.. Ska även prova din lösning!

Stabilt! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...