Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HallÄ alla studio freaks!

Satt och nynna pÄ en lÄt pÄ jobbet idag! Minns den frÄn förr, nÀr jag var liten.

Den spelades alltid pÄ radion, det var bara ett ljud, som gick om och om och om igen.

Var typ nÄn enformig melodi av nÄgot slag, vÀldigt skön dock!

Jag vet inte om det var mellan spel, nÄn speciell radio frekvens eller nÄgot.

NÄn som vet nÄnting om detta?

Annons
Postat

Jag vet vilken du menar!

Det Àr en melodi som gÄr om och om och om igen.

Det var pÄ en svensk radiokkanal. Den lÄg alltid i nÀr kanalen inte hade mÄgra program.

Visst Àr melodin pÄ tio (10) toner?

Postat

Haha ja precis!

NÄgot sÄdant!!

Tyckte den melodin va sÄ jÀvla skön! Satt och nynna pÄ den pÄ jobbet idag.

Skulle vilja ha den 😉

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Den spelades pÄ en liten leksaksxylofon. Kanske kan du fÄ tag pÄ den via Sveriges Radios hemsida.

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Har för mig att den kallades paussignalen.

Postat

NÀrradion i Mariestad brukade köra demolÄten + diverse komp frÄn en Casio-leksakskeyboard som pausmusik. Ett av "kompen" som de körde lÀt jÀvligt coolt pÄ min radio om man stÀllde tuningen lite off. DÄ distade det pÄ ett brutalt sÀtt, lÀt som vÀrsta avantgarde-industrin.

Postat

ah hĂ€ftigt! 😕

Har inte fÄtt nÄgot svar pÄ mitt mail Ànnu!

Om dom har lÄten, tror ni att man kan fÄ den som mp3 dÄ? Eller fÄr dom inte lov att göra sÄ?

musik (oregistrerad)
Postat

Du kan sÀkert köpa den lÄten av Sveriges radio, om de nu bara hittar mÀsterverket!

😕

:musik

Postat
Den spelades pÄ en liten leksaksxylofon. Kanske kan du fÄ tag pÄ den via Sveriges Radios hemsida.

Jag vill minnas att det var riktig xylofon, dessutom nÄn stÀmma (eller möjligen oktav) som Àr vanligt vid xylofon-trakterande.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.