Tilly Postat 16 november 2005 Postat 16 november 2005 HallÄ alla studio freaks! Satt och nynna pÄ en lÄt pÄ jobbet idag! Minns den frÄn förr, nÀr jag var liten. Den spelades alltid pÄ radion, det var bara ett ljud, som gick om och om och om igen. Var typ nÄn enformig melodi av nÄgot slag, vÀldigt skön dock! Jag vet inte om det var mellan spel, nÄn speciell radio frekvens eller nÄgot. NÄn som vet nÄnting om detta?
Eternal Postat 16 november 2005 Postat 16 november 2005 Jag vet vilken du menar! Det Àr en melodi som gÄr om och om och om igen. Det var pÄ en svensk radiokkanal. Den lÄg alltid i nÀr kanalen inte hade mÄgra program. Visst Àr melodin pÄ tio (10) toner?
Tilly Postat 16 november 2005 TrĂ„dstartare Postat 16 november 2005 Haha ja precis! NĂ„got sĂ„dant!! Tyckte den melodin va sĂ„ jĂ€vla skön! Satt och nynna pĂ„ den pĂ„ jobbet idag. Skulle vilja ha den đ
Stinkey (oregistrerad) Postat 16 november 2005 Postat 16 november 2005 Den spelades pÄ en liten leksaksxylofon. Kanske kan du fÄ tag pÄ den via Sveriges Radios hemsida.
Tilly Postat 16 november 2005 TrÄdstartare Postat 16 november 2005 jag skickade ett mail och frÄga!
Stinkey (oregistrerad) Postat 16 november 2005 Postat 16 november 2005 Har för mig att den kallades paussignalen.
Nisse Postat 16 november 2005 Postat 16 november 2005 jag skickade ett mail och frĂ„ga! *vĂ€ntar otĂ„ligt* đ
Jarnis Postat 16 november 2005 Postat 16 november 2005 NÀrradion i Mariestad brukade köra demolÄten + diverse komp frÄn en Casio-leksakskeyboard som pausmusik. Ett av "kompen" som de körde lÀt jÀvligt coolt pÄ min radio om man stÀllde tuningen lite off. DÄ distade det pÄ ett brutalt sÀtt, lÀt som vÀrsta avantgarde-industrin.
Tilly Postat 17 november 2005 TrĂ„dstartare Postat 17 november 2005 ah hĂ€ftigt! đ Har inte fĂ„tt nĂ„got svar pĂ„ mitt mail Ă€nnu! Om dom har lĂ„ten, tror ni att man kan fĂ„ den som mp3 dĂ„? Eller fĂ„r dom inte lov att göra sĂ„?
musik (oregistrerad) Postat 17 november 2005 Postat 17 november 2005 Du kan sĂ€kert köpa den lĂ„ten av Sveriges radio, om de nu bara hittar mĂ€sterverket! đ :musik
awe Postat 17 november 2005 Postat 17 november 2005 Den spelades pÄ en liten leksaksxylofon. Kanske kan du fÄ tag pÄ den via Sveriges Radios hemsida. Jag vill minnas att det var riktig xylofon, dessutom nÄn stÀmma (eller möjligen oktav) som Àr vanligt vid xylofon-trakterande.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.